Bekreftelse for mottatt søknad

Hei Studmed! :slight_smile:

jeg har søkt på medisinstudiet på universitetet i Odense, København, Aalborg og Århus.
for over ei uke siden fikk jeg et brev fra universitetet i Aalborg der de bekreftet at de hadde mottatt søknaden min.
jeg har ikke fått et slikt “bekreftelsesbrev” fra noen av de andre universitetene, og er derfor redd for at de andre søknadene mine ikke har kommet fram.

pleier alle universitetene å sende ut slike bekreftelsesbrev? eller er dette noe som kun universitetet i Aalborg praktiserer?

på forhånd, tusen takk!
hilsen Marianne :slight_smile:

Hej
Du skal ikke være nervøs.
jeg ringede nemlig også til KU og AU hvor de sagde at man ville få en bekræftigelse midt i april.
SDU har jeg fået fra så mon ikke at dit snart kommer.

[quote=“NI3O”:8jr8ykaf]Hej
Du skal ikke være nervøs.
jeg ringede nemlig også til KU og AU hvor de sagde at man ville få en bekræftigelse midt i april.
SDU har jeg fået fra så mon ikke at dit snart kommer.[/quote]

tusen takk for svar!
lykke til med opptagelsen. kanskje vi sees på universitetet en dag. :slight_smile:

Det var da så lidt :slight_smile:
Ja det kan jo være.

marhau\n[quote]Hei Studmed! :slight_smile:

jeg har søkt på medisinstudiet på universitetet i Odense, København, Aalborg og Århus.
quote]

Hej Marianne.
Man får som nævnt tidligere som regel en bekræftelse på modtaget ansøgning.
Dog undrer jeg mig over, om det virkelig kan være medicinstudiet, som du har søgt om optagelse på i Aalborg, siden der mig bekendt ikke er nogen medicinuddannelse dér ?

Sarup: Aalborg åbnede for ansøgere kort før kvote 2 den 15. marts (vist nok med en form for dispensation) da studiet formentligt bliver dannet inden studiestart den 1. september.

[quote=“Sarup”:29ieq68h][quote=“marhau”:29ieq68h]Hei Studmed! :slight_smile:

jeg har søkt på medisinstudiet på universitetet i Odense, København, Aalborg og Århus.
quote]

Hej Marianne.
Man får som nævnt tidligere som regel en bekræftelse på modtaget ansøgning.
Dog undrer jeg mig over, om det virkelig kan være medicinstudiet, som du har søgt om optagelse på i Aalborg, siden der mig bekendt ikke er nogen medicinuddannelse dér ?[/quote][/quote]

hei!
ja, det åpner sannsynligvis et medisinstudie i Aalborg til høsten. det er iallefall fullt mulig å søke :slight_smile:
hilsen marianne

De åbner skam… Men der er 10 pladser i alt:)

En lægeskole i Aalborg - det er skam ikke vedtaget endnu - og bliver det forhåbentlig heller ikke…

Ellers vil det da være noget nær den største skandale i dette nye årti…

Det er godt nok at sælge skindet før bjørnen er skudt, specielt når man tænker på at de ikke har fået accept på oprettelse af studiet endnu.
Nu skal det jo ikke ende i en politisk debat, men hvor er jeg dog enig - det ville være en skandale at åbne endnu en ny uddannelse.

Se eventuelt artiklen: http://jp.dk/indland/aar/studie/article2015278.ece?page=1

De har skam fået accept på oprettelse af studiet. Det eneste der kan bremse dem nu, er hvis Charlotte Sahl-Madsen mener at det samfundsøkonomisk ikke er forsvarligt.

Hvis ikke, så står 100 pladser klar i Aalborg til sommer