Betinget optagelse - GSK

Ved rapporterne i fysik og kemi brugte jeg nok omkring 1,5 time i gennemsnit pr. rapport/journal. Ved ikke om det er meget eller lidt, men der er jo en del databehandling :slight_smile:

Ift. matematik vil jeg sige, at beviserne er vigtigst at kunne, men det er da klart bedst hvis du kan lidt af det hele. Da jeg var til eksamen i mundtlig matematik havde jeg øvet beviserne så jeg kunne dem udenad hjemmefra, og så brugte jeg forberedelsen til at forberede det mere generelle om emnet (dog havde jeg også forberedt dette hjemmefra, bare ikke i lige så stor grad som beviserne).

1 Synes om

Jeg vil sige du er nødt til både at have nogenlunde styr på det redegørende og på beviser for at bestå, og også gerne kunne perspektivere. Jeg vil sige mat A eksamen er ret nem at dreje til ens fordel, da de fleste emner kan perspektiveres, og så handler det bare om at dreje det ind på det man er god til.
Jeg snakkede fx 80% om logistisk vækst selvom jeg trak monotoniforhold, da det var et emne jeg var stærk i. Fx kan du også vinkle cosinusemnet til at snakke om vinklen ml to vektorer, osv. :slight_smile:
Så alt i alt sørg for at have noget fornuftigt at sige til hvert spørgsmål sv.t. ca en halv times taletid og drej det ind på det du er stærk i.

Tusind tak for tipsene allesammen, det vil helt sikkert gøre livet nemmere for mig
Lover at fortælle, hvordan det gik til eksaminerne, når jeg når så langt :slight_smile:

1 Synes om

Hej Alle
Kæmpe tak for alle de mange gode råd i kom med. Jeg bestod alle tre fag med rimelige gode karakterer helt uden at gå ned med stress eller lignende. Hvis andre står i en lignende situation i fremtiden, så har jeg også her nogle råd, der helt klart gjorde livet lidt nemmere for mig.

  1. Hvis det er muligt at lave rapporter og afleveringer i grupper, så er det helt klart værd at foretrække. Endnu bedre er det hvis i kan dele afleveringer og rapporter ud så alle får en del mindre opgaver at se til. Bare husk at læse ekstra grundigt op på det i ikke selv lavede.

  2. Op til de mundtlige eksaminer er det helt klart en fordel at have dispositioner klar til hvert spørgsmål, der kan trækkes. Endnu bedre er det hvis man har nogle søde klassekammerater, der gider dele deres. Det sparer utrolig meget tid!!!

  3. Brug ikke for mange kræfter på at skrive omfattende noter. I og med det er et intenst og hurtigt forløb, sidder det hele rimelig frisk i hjernen, når man kommer til eksamensperioden.

  4. Selvom det til tider kan ligne en umulig opgave bare at bestå, så er der lys for enden af tunnellen, og eksaminerne var overhovedet ikke så slemme, som jeg personligt frygtede, kan jeg trøste med.

Endnu engang tak for hjælpen og nogle af os ses nok engang i det nye år :smile:

2 Synes om

Tillykke med det, godt gået! Så husk at slappe lidt af inden studiestart :smiley:

1 Synes om