Betydning af karakterer? erfaringer søges

Har I som nyuddannet læge (eller bare som læge i det hele taget) oplevet at jeres karakterer har haft betydning for ansættelse?

Jeg synes ofte man hører at karakterer ikke betyder noget, hvilket også gør det nemmere for mig at acceptere, når en eksamen måske ikke går helt som ønsket.

Men omvendt så hører, man jo at vi bliver 10.000 arbejdsløse læger lige om lidt og at der er mere kamp om stillingerne end nogensinde - så derfor er jeg lidt nysgerrig? Skal man være bekymret over fx at have fået et 4-tal, og tænke at det har betydning for ens fremtidige karriere?

Er det primært ifm. forskning, det har betydning? og har det overhovedet betydning der? Eller er det “nok” bare fx tidligere at have udgivet en artikel eller været forskningsaktiv. Og hvis det betyder noget, er det så primært karakter i ens bachelor og/eller kandidat - eller alle karakterer - eller kun karakter i det relevante speciale?

1 Synes om

hej anped,

Jeg tror slet ikke du skal være bekymret for dine karakterer ifb. med ansættelse. Det er nok primært forskning og f.eks. klinisk erfaring, som vil trække op i ansøgningen - så vidt jeg har hørt.

1 Synes om

Hej

Jeg fortæller også bare lige de ting jeg har hørt. Forskning, fritidsaktiviteter og din personlighed/vibe med personalet betyder nok mere. :wink:

1 Synes om

Karakterer har ingen betydning. Jeg har aldrig vedlagt eksamensbevis i forbindelse med ansøgning af den simple grund at det aldrig er efterspurgt.

Man kigger mere på CV og om personen passer ind på en given arbejdsplads. Sidstnævnte er nok vigtigst for de fleste arbejdsgivere.

Dbh.

KmK

1 Synes om