Bijobs som KBU-læge

Hej alle
Jeg starter som KBU her i foråret, og vil i den forbindelse høre om hvilke oplagte bijobs der findes. Jeg tænker jeg måske kan tage ekstra vagter på afdelingen, og/eller tilmelde mig et vikarbureau. Men findes der fx undervisningsjobs, industristillinger (nok mindre sandsynligt) eller andre stilinger, som er mulige ved siden af KBU? Jeg tager imod al jeres viden og erfaring, da jeg generelt også bare vil kende til mine muligheder.
Bedste hilsner

måske dropshipping eller B2B sales?

4 Synes om

Tak for svar. Jeg tænkte mest lægerelateret arbejde :smile:

Afhængigt af hvor du er kan der være rigeligt at ekstravagter at tage hvis du ønsker det.

Hej, tak for svar. Det håber jeg er tilfældet, men kender du også til andet arbejde (undervisning, konsulent etc.)?

Jeg tror det er svært at undervise eller være konsulent som helt grøn KBU-læge. I al respekt i øvrigt!
Tror vejen frem hvis du gerne vil arbejde meget og tjene ekstra er at gå efter ekstra vagter. Find i KBU med tilknytning til en (stor) akutmodtagelse. De har hyppigt behov for at få dækket vagter med kort tilkald.

3 Synes om

Helt fair, og tusinde tak for hjælpen!

Enig. Det bliver nemmere med autorisation til selvstændig virke.

2 Synes om

Det giver egentligt også god mening, men man ved jo aldrig som helt ny i feltet :smile: Tak for svar!

Ift. konsulentarbejde skal du tænke på at du som konsulent “skal have noget at byde på”. Og det er ikke ment negativt. Men som grøn KBU læge har man jo ikke rigtig nogen erfaring og slet ikke hvis man har noget forskning bag sig.

Jeg selv er begyndt at have en del konsulentarbejde, men det har også taget 4 år at opbygge de kontakter ifm. rigtig meget forskning.

Men når man først kommer i gang er det det fedeste bijob! Så bare klø på :slight_smile:

1 Synes om

Hej Sasxa,

Mange tak for svar. Det er selvfølgelig rigtig nok begrænset, hvad jeg har at byde med som ny KBU ift. konsulentarbejde. Af ren nysgerrighed, hvor støder man på de stillinger? Er det via opslag på fx sundhedsjobs, eller kan man også henvende sig selv umotiveret, og i så fald til hvem? :smiling_face:

De kontakter altid mig :blush: og det er sket i takt med jeg har publiceret en del artikler. Så bliver man jo “ekspert” på et område og hvis det så er noget de gerne vil høre mere om så spørger de om jeg ikke har lyst til at holde et oplæg.

Har aldrig hørt om at den slags jobs bliver slået op da det jo er fra gang til gang. Og søger man uopfordret er det oftest fordi man ikke forventer betaling men bare vil have erfaring.

Alt mit konsulentarbejde har været med medicinalindustrien :blush:

1 Synes om

Tusinde tak for uddybningen! :smiling_face: