Biochemistry, 6th Ed - Lubert Stryer, Jeremy M. Berg, John L


Biochemistry, 6th Ed.
Stryer, Lubert (Stanford University School of Medicine, USA), Jeremy M. Berg, John L. Tymoczko
Hardcover 1050 pages (2006)
Publisher: W H Freeman
ISBN: 071676766X

http://www.pensum.dk/pris/forfatter-lub … 716767664/

Denne bog er langt bedre en Devlin.
Sproget er mere pædagogisk og den er hurtigere læst. Forfatterne formår at forklare selv svære ting på få linier. Der er flotte illustrationer som gør teksten endnu mere forståelig.
Stryer´s Biochemistry indeholder også kliniske problemstillinger, så man får et indblik i hvorfor det er nødvendigt at lære biokemi.
Indexet og den alfabetiske ordliste er veludbyggede således at man hurtigt finder frem til det man leder efter. Dette gør at man sagtens kan bruge bogen, når man forsøger at lave målsætniningerne (SDU) selvom de er sammensat til en anden bog (Devlin).
Jeg kan varmt anbefale Stryer.

Hej!

Jeg har også læst Mol. B efter Stryer og er særdeles begejstret for denne bog. I den anledning vil jeg spørge, om du har anvendt Stryer til Mol. C, og om bogen i så fald er rimeligt dækkende?

Jeg vil gerne have et alternativ eller i det mindste supplement til Devlin til Mol. C, selvom Devlin skulle være bedre til Mol. C efter sigende i forhold til Mol. B. Jeg har dog også Instant Notes on Biochemistry, der skulle være udmærket som overbliksbog i Mol. C.

Jeg har fået anbefalet en bog af Livingstone (mener jeg forfatteren hed). Er der nogen, der kender denne?

På forhånd tak.

Henrik Andersen

bogen er opdateret med 6. udgave fra 2006

Efter at have læst de positive kommentarer til denne bog og de mindre begejstrede til Devlin kunne jeg godt tænke mig at vide, om nogen har erfaringer med den til 4. semester medicin, KU?