Biokemi, alternativ litteratur

Hejsa
Jeg starter snart på 3. Semester på au, hvor jeg skal have biokemi. Jeg vil rigtig gerne have en dansk bog som alternativ til medical biochemistry. Jeg har kigget på Fadls Biokemi og vibekes biokemi - hvad kan I anbefale?

2 Synes om

Jeg var mega fan af FADL’s biokemi!

Vores underviser anbefalede selv Vibekes biokemi som dansk supplerende pensum ( jeg går på SDU).

Men synes at FADLS er virkelig letforståelig og overskuelig at læse i :slight_smile:

1 Synes om

Og i øvrigt, jeg skal ikke selv bruge den det næste stykke tid, så hvis du vil låne den, så skriv!
Min samler bare støv lige nu, så den kunne have godt af lidt kærlighed andre steder :wink:

Bor dog i Odense, ved ikke hvor du bor?

1 Synes om

Ej hvor er du sød!! Jeg bor dog i Aarhus og kommer ikke umiddelbart til Odense lige foreløbigt - ellers tusind tak!!

Jeg tilslutter mig FADLs biokemi, den sidste udgave er lavet to andre forfattere, men de har blot opdateret Vibeke Borups 2. udgave og skiftet omslaget ligner det. Min læsemakker havde den røde “Vibekes 2. udgave” og vi fandt næsten ingen forskel i teksten. Mere i de supplerende faktabokse, som ikke er pensum på SDU

1 Synes om

Jeg kender ikke lige FADLs biokemi, men jeg synes generelt deres bøger er gode at læse og forståelige. :slight_smile:

1 Synes om