Bioteknologi og merit?

Hejsa
Jeg har søgt medicin 3 år i træk og var 1,33 point fra på SDU og 2 point fra på KU Køge…
Jeg går med tanken om at starte på bioteknologi til sommer, men min drøm er stadig medicin. Men jeg tænker at ved at starte med studere, så øger jeg både min danske og engelske læsehastighed. Derudover bliver jeg forhåbentlig også lidt bedre til matematik og grafer osv… Så alt i alt tænker jeg at det vil være med til at øge min chancer til næste år, når jeg forsøger med kvote 2 igen. Hvad tænker I?

Men mit egentlige spørgsmål er - Kan man få merit på medicin ved at læse bioteknologi? Der er fag som cellebiologi og molekylær genetik, føler det godt kunne ligne fagene på medicin KU " Medicinsk celle- og vævsbiolog" og “Medicinsk genetik”, hvad tænker ?

Har I nogle andre gode ideer til, hvad jeg evt kan læse?

Tak på forhånd

Det vil man som udgangspunkt godt kunne hvis kurserne omhandler det samme.

Hej sidam

Det lyder til, at det kan være en god ide for dig at starte på bioteknologi.
Du skal dog være opmærksom på, at fagene, du nævner, ikke giver merit på medicin ved KU – i modsætning til hvad der står i ovenstående svar. Det viser en hurtig søgning på KU’s Meritdatabase (https://kumerit.carve.dk).
Derfor kan det selvfølgelig stadig være en god ide at starte, både fordi uddannelsen læner sig op af medicin, og fordi du kan forbedre dig ift. kvote 2-prøverne.

Held og lykke!