Jeg er først begyndt at læse i mine bøger på 3. semester. Samt det er stadig ikke alle bøger jeg bruger, som er opgivet i pensum. Der er nogle bøger som jeg synes har været uundværlige: Immunologi bogen (Fordi Ralf forfatteren underviser), CNS fra FADL og min tanke er at mikrobiologi på 5. også er en fin bog… PBL bogen er ligegyldig.
Har ikke rigtig hørt om at der er brugt andre bøger end de opgivet. Så har det været sygeplejerskerne som har brugt nogle af deres bøger på de tidlige semestre. Dog er kompendierne rigtig gode synes jeg.
Der er rigtige mange som enten anvender Kenhub eller osmosis. Jeg har selv købt osmosis abonnement med tre venner. Så det altså en okay pris.
Anki brugte jeg de første par semestre, men jeg er blevet træt af dobbeltarbejde. Jeg bruger nu remnote (50kr pr måned) og det er guld værd!! Jeg synes det så SÅ grimt ud til at starte med, men jeg er simpelthen blevet så glad for det. Jeg brugte notion før og det minder meget om notion + anki i en. Det er så godt! Det anbefaler jeg. Der er dog mange som elsker Anki, og kun laver “noter” derinde under forelæsningerne.
Derudover bruger jeg selvfølgelig underviserens slides og studiesale opgivet af Uni.
Førhen skrev jeg både noter på notion + lagde det ind i anki efterfølgende.
Nu gør jeg det på samme tid. Altså mine noter er lavet som flashcards, men stadig organiseret.