Bøger på modul 5

Hej allesammen.
Jeg skal til at købe bøger til modul 5… I en studyguide på sdu.dk foreslås grays anatomi og halsen, hoved og nakkens anatomi, men ingen af dem er obligatoriske… man skal vel anskaffe sig en eller anden form for bog om anatomi i den region? De eneste bøger vi skal have er biofysik bøger… Håber der er nogen der har nogle anbefalinger! :slight_smile:

Well, jeg er ret overbevist om, at du ikke kan lære det anatomiske uden Halsen, Hovedets og Nakkens anatomi (kan ikke huske forfatteren).

En god regel ift. studyguiden. Spørg hellere din underviser omkring lærebøger en gang for meget, så du er sikker på hvad der er anbefalet. Hæft dig ikke så meget i hvad der er obligatorisk. På modul 8-9-10 og 12 kommer du til at stå i en situation, hvor du enten kan spille sikkert og købe alle anbefalede bøger eller afveje (i sammenråd med dine undervisere), hvilket bøger er pensumdækkende og hvilke der blot er “ekstra sjov”.

Fremover vil du finde ud af, at der i høj grad er ansvar for egen indlæring, hvilket også indebærer DIT valg om hvilke(n) bog/bøger du vil læse efter, for at komme passende igennem emnet. Obligatorisk har jeg kun hørt ifm. klinikophold eller enkeltfag hvor bestået = fremmøde :stuck_out_tongue:

Hop ned til tøserne i FADL ude på hospitalet, de er voldsomt hjælpsomme og har altid haft styr på hvilke bøger man kan bør købe…

personligt købte jeg rostgaards: hoved halsens og de indre organers anatomi. det var glimrende læsning, og jeg giver den en stor fem tal :slight_smile: