Bøger til 1. semester

Hej.

Starter om et par dage, og har set inde på Academicbooks at bøgerne på 1. semester kommer til at koste omrking 9.000 kr., hvilket er lidt vildt. Nogle råd ift. nogle man kunne undvære eksempelvis?

Tusind tak på forhånd

Køb brugte bøger på facebook!
Det kan VIRKELIG betale sig.

Hej

Du kan sagtes undvære bøgerne til faget akutberedskab. Forelæseren har selv nævnt at det nødvendige står på slides og bogen er overflødig. Rang & Dale samt en af fysiologibøgerne bliver brugt til en del fag på bacheloren. Så dem syntes jeg har været rare at have. Derudover har jeg også købe et atlas, som gavnede mig især under B2.

1 Synes om

Har hørt om 3 bøger på B2 som er fornuftige at få fat på: Bevægeapparatets anatomi, Atlas og Gray’s anatomi. Kan jeg godt slippe med kun 1 af bøgerne? hvis ja, ville atlas så være det “optimale” valg, efter din erfaring (måske om læsemakker havde en af dem)?

1 Synes om

Til første semester vil jeg anbefale at købe et atlas (jeg havde Thieme), Bevægeapparatets Anatomi og Genesers Histologi, som man også bruger senere på bacheloren. Gray’s er overflødig imo.

1 Synes om

Jeg skal bare lige være sikker. Med Atlas menes kun den ene bog til 575kr på Academicbooks, og ikke sættet af 3 til 1300kr?

Yes, bare den ene til 575 kr. Du kan alternativt også købe den tyske “atlas der anatomie” til 600 kr.
De smider bare alt på den “pensumliste” derinde. De fleste af dem er bare forskellige atlas, som beskriver det samme. Det er slet ikke forventet, at man har 5 forskellige atlas.

Jeg vil sige:
B1:
Genesers Histologi
(evt. Berne og Levy. Man bruger den en del senere, men brugte den ikke rigtig på B1)

B2:
Atlas (Thieme eller det tyske)
Bevægeapparatets Anatomi
(evt. Embryologi. Man kan sagtens klare sig med slidesne, men jeg havde lidt svært ved at forstå det, så jeg brugte bogen en del. Primært for illustrationerne)
(evt. Anatomiens navne. Den er ikke pensum, men jeg brugte den rigtig meget til at oversætte de latinske navne og derfor huskede tingene bedre. Men det handler om læringsstil, så vent med at køb den til efter du er startet på B2)

Alt andet er overflødigt

1 Synes om

Tusind tak for hjælpen :slight_smile:

1 Synes om