Bøger til 2. semester AU

Hej,
Jeg er lige blevet færdig med 1. semester på AU, og skal her efter sommerferien (forhåbentlig) til at begynde på 2. semester.
I den anledning ville jeg spørge, om det kan betale sig at skaffe sig bogen “Grays anatomy”, eller om man bare skal holde sig til Munksgaard-bøgerne (altså bevægeapparatets anatomi og HHIO)? Er der andet læsemateriale, der kan anbefales? Jeg har allerede Genesers, som jeg fik købt ifm. cellebiologi på 1. semester, så histologidelen tror jeg, jeg har materiale til.
Mvh, REN

Er Grays ny på pensum? Har ikke hørt om andre der har brugt den bog før. Hvad skulle argumentet være for at bruge Grays frem for pensumbøgerne?

Til histo er Genesers alt du behøver. Til anatomi gør du dig klogt i at anskaffe et godt atlas. Netters er det mest brugte og typisk er billederne i undervisningen herfra. Andre atlas såsom Thieme fungerer også helt fint. Betyder ikke rigtigt noget med udgaver. Ellers er der de to pensumbøger Bevægeapparatet og Hovedet og Halsens Anatomi som desværre er ret træls at læse i men ikke desto mindre vigtige at have og orientere sig lidt i. Til supplering til de to bøger findes så kompendierne, som er en stor hjælp til forståelse men som ikke er pensumdækkende.

Grays er ikke pensum, men har hørt meget godt om den. Min viden bygger så også på en lidt ældre kilde (min far, der læste medicin i Indien 25 år siden), der siger, at Grays er anatomiens bibel (men det kan godt have ændret sig siden sidst). Det var mest derfor, jeg spurgte om den.

Argh makes sense. Det er Netters som bruges som anatomibiblen på AU. Hvis du køber den, så husk den skal være med latinske navne. Der findes en nyere med engelske, og dem bruger vi ikke til eksamen

1 Synes om

Tusind tak for svaret :blush: Så ved jeg i hvertfald, hvad jeg skal skaffe fra Indien :grinning:

1 Synes om