Bøger til 2. semester

Hej,

Jeg er igang med at købe bøger ind til 2. semester på KU. Indtil videre er jeg kommet frem til disse:

Histologi af Geneser
Cellular Physiology af Blaustein
Medical Genetics af Jorde et Al
The Cell af Alberts, Bruce m.fl.

Er der nogen der ved, hvilke bøger underviserne følger, om disse bøger er dækkende, eller om der findes bedre alternativer???

Jeg venter med sundhedspsykologi til senere.

Tak

[quote=“cattekillingen”:2q3dkgfs]Hej,

Jeg er igang med at købe bøger ind til 2. semester på KU. Indtil videre er jeg kommet frem til disse:

Histologi af Geneser
Cellular Physiology af Blaustein
Medical Genetics af Jorde et Al
The Cell af Alberts, Bruce m.fl.

Er der nogen der ved, hvilke bøger underviserne følger, om disse bøger er dækkende, eller om der findes bedre alternativer???

Jeg venter med sundhedspsykologi til senere.

Tak[/quote]

Hej,

  • I biofysik er Blaustein ikke til at komme uden om, da eksamen er tilrettelagt efter den.

  • I biokemi skal man læse efter Alberts - enten den “store” The Cell eller den mindre udgave “Essentials of the Cell” - du kan sagtens få en pæn karakter med sidstnævnte, men vær opmærksom på at visse kapitler i bogen ikke er pensumdækkende og derfor skal suppleres via den store.

  • I histologi kan du vælge mellem Geneser eller det engelske alternativ Stevens/Lowe som er udemærket. Jeg vil anbefale dig at gå ned i bogladen eller på biblioteket og læse et kapitel i begge to og se hvilken du synes om. Du har histologi på 2-5. sem. så det kan godt betale sig at bruge tid på at vælge med omhu. Stewens/Lowe er i øvrigt billig ift. Geneser.

  • I genetik læser man efter enten Jorde eller Emery’s - det er lidt hip som hap og en del studerende vælger faktisk udelukkende at regne gamle eksamenssæt og terpe de vigtigste begreber.

Se boglisterne her: http://akademiskboghandel.dk/index.php?id=146&no_cache=1&user_abf_tidsrum=F09&user_abf_uddannelse=MEDICIN&user_abf_semester=SEM%202

Hien