Bøger til 3. sem SDU

Nu hvor jeg skal til at starte på 3. sem på SDU, vil jeg meget gerne høre lidt omkring forskellige folks erfaringer med litteratur? Nogle gode ideer & foreslag?

Jeg ved vi skal have “Sentralnervesystemet” til CNS, og har tænkt mig at købe “Essential medical genetics” til mol B - men hvad med fysiologien?

På forhånd tak

-Hauge

Jeg ville helt klart ikke købe “Essential Medical Genetics” - det er en møgbog, som er fuldstændigt ubrugelig efter min mening. Få hellere fat i genetik-noterne, der cirkulerer rundt på SDU.
Mht til fysiologi, så vil jeg anbefale dig, at købe Roades & Tanner - det er ikke verdens bedste bog (foretrækker selv Guyton & Hall, som er rigtigt god), men til Fys B vil du elske Roades & Tanner. Alle målsætningerne er skrevet direkte fra den, så hvis man vil lave svar til alle målsætninger, så er det helt sikkert bogen man skal vælge.

Jeg sys bestemt heller ikke du skal købe essential Medical Genetics…Jeg har måske læst to sider i den . Det samme gør sig gældende for dem som har købt andre genetik bøger. Men de fleste er MEGET glade for noterne som ligger på http://www.struckmann.dk . De er skrevet af gamle studerende i samabejde med en af de ansvarlige for kurset. Man får i starten at vide at det ikke er pensumdækkende , men der er vidst ikke ret meget af pensum der mangler på de sider…det er i hvert fald fint til at bestå…absolut :wink: