Bøger til 5 semester (AAU)

Hvilke bøger anbefaler man til 5 semester. Kan se at Murray medical mikrobiology står på en gammel bogliste - men er det 7 eller 8 udgave. Er der foreslag til rigtig gode bøger i modul 5.1 - evt andre (og måske bedre) immunologi bøger end Ralf Agger og modul 5.3 “den aldrende patient” - Evt en god gerontologi bog som anbefales af AAU?

Jaja små slag. Vi bestod jo immunologi 1 på 2 semester hvor Ralf Agger var både kursusleder og underviser i sin egen bog. Så den bog kan man ikke undgå - men jeg tænker mere på en bog til 5 semester som måske går lidt udover Ralf Aggers bog og bedre egner sig til modul 5.1. Jeg syntes ikke der er så meget information at hente på moodle endnu - men det kommer formentlig. Det ville bare være rart at være lidt forberedt.
Ralf Agger i kantinen - ja professorer skal jo også have forplejning😉

Indtil videre har jeg immunologi af Ralf Agger og medical microbiology 7 th edition af Murray - men der er jo kommet en 8 th edition.

Modul 5.1 hedder “Medicinsk mikrobiologi og videregående immunologi” så jeg tænker umiddelbart det går en del længere end modul 2.3!!!

Jeg vil vove og sige at jeg ikke brugte Ralfs immunologi bog på 5. Semester.
Men mikrobiologi bogen er et must og er dækkende!

1 Synes om

Tak det lyder dejligt. Så kan jeg bruge de bøger jeg har i forvejen!!

Spændende - ved du hvad den hedder eller hvem der har skrevet den?

Ja der er kun en Ralf Agger!!

Jeg syntes lige denne bemærkning fortjener et svar. Nu har jeg taget både 5 og 6 semester og jo jeg havde skam ralf aggers immunulogibog liggende ved min side. Men som du siger mikrobiologibogen er et must - ingen tvivl om det - men derudover er farmakologibogen også et must efter min mening - og her tænker jeg på den danske. Jeg syntes nemlig at flere af eksamens opgaverne omhandlede behandling/vaccination. Jeg tænkte andre studerende kan have glæde af dette!!!