Bøger til 6. på KU

Ja ja jeg ved godt at dette opslag hører til portalens bogforum, men eftersom sjette semester hører til på bachelordelen, og de aktuelle kurser er listet under kandidatdelen her på sitet, har jeg valgt at poste beskeden her under studmed debat.

Er der nogen derude der har tips til hvilke bøger der er at foretrække på KU’s 6. sem? Basisbogen er indkøbt, men jeg er f.eks. i tvivl om den anbefalede mikrobiologibog er et must eller hvordan.

Anbefalinger modtages med kyshånd!

PR.

Basisbogen er til sygeplejersker. Brug medicinsk kompendium eller Harrisons.

Til mikrob ville jeg vælge Mim’s Medical Microbiology og FADL’s kompendiesamling. Hold dig langt væk fra Høibys bog.

@Nieman
Vil nu nok mene man kan bruge “Basisbogen i Medicin og Kirurgi” Tænker du ikke på “Basisbog i sygdomslære” som er til sygeplejersker!? Jeg kom fint igennem studiet uden at smide 3 kilo efter Medicinsk Kompendium og brugte kun Basisbogen! Men er enig i valget af de andre bøger! :smiley:

Nej, jeg tænker på nu på basisbog i medicin og kirurgi. :slight_smile: Jeg forstår desværre ikke rigtig, at man vælger at bruge 6 år på en uddannelse til læge (et virke, man formentlig vil bestride 30-40 år) og så vælger at læse en bog, der kvalitetsmæssigt er røven af fjerde division. Og vi har altså 2 år til intern medicin og kirurgi. Hvis man kommer til al undervisning samt supplerer med noter og MK, så kan basisbogen være en god ide - problemet er bare, at det er der ingen, der gør.

Så må de hæve niveauet på studiet, for jeg fik gode karakterer med den bog! Selvfølgelig står den ikke alene!
At sige den er kvalitetsmæssigt af fjerde division må stå for din regning! Særligt taget i betragtning af at der tiltider står ordret det samme i MK!
Men tror nu mere spørgsmålet er, at finde de bøger der passer til ens læsestil og indlæringsevner! Jeg tror jeg ville have druknet i MK!!!

Men Peter, håber du finder det som passer dig bedst! Og husk, at der er lige så mange meninger om hvordan man skal gøre på studiet, som der er bøger!!! God vind til jer begge!

Christian og Nicki, tak for tips.
Nogen anbefalinger mht. valg af lærebog i radiologi?
Miljømedicin giver sig selv så vidt jeg kan se, om ikke andet er pensum til at overse.