Bøger til 7. semester AU

Hej alle :blush:

Efter sommerferien starter jeg på kandidaten på AU (Klinik og sygdomslære 1), og i den forbindelse er jeg lidt i tvivl om hvad jeg bør købe af bøger. Jeg kan forstå på andre, at man oftest enten vælger Medicinsk Kompendium eller M-bogen. Der er en betydelig prisforskel, men jeg har ikke noget imod at investere i MK, hvis den er bedre at læse efter.
Fordele og ulemper ved bøgerne?

Tak på forhånd.

Mvh. en nyudklækket bachelor :smiling_face:

Jeg startede med at købe M-bogen (nyeste udgave) da jeg startede på 7. semester, men solgte den hurtigt igen. Synes den var rodet, dårligt opbygget og bare ikke rar at læse i.
Endte med at købe online adgang til medicinsk kompendium (800 kr for et år), hvilket passede mig meget bedre. MK er meget detaljeret, så du skal være god til at sortere i hvad der rent faktisk er på pensumlisten og hvad der ikke er. Du kommer primært til at bruge MK på 7. og 8. semester, så et års adgang er ganske passende, men du kan selvfølgelig også købe de fysiske bøger. Siden der netop er udkommet nye udgaver, er der ikke stor risiko for at de bliver outdated før du bliver færdig på studiet.

Det er selvfølgelig en smagssag, så jeg synes du skal tage et smut på VAB og skimme begge bøger igennem, så du kan få en idé om hvad der virker bedst for dig :slight_smile: