Hej alle sammen,
Jeg er blevet optaget på vinterstarten på medicinstudiet på Aarhus Universitet. Hvilke bøger anbefales til studiet, og hvor er nogle af de bedste steder at købe bøgerne?
Mange tak
I rusugen vil tutorerne holde et oplæg om bøger, så du behøver ikke at købe dem nu. Du kan se pensum på kursuskataloget.
Jeg vil også pointere at inden du overhovedet køber nogle bøger, så kig lige om de er udgivet under “Elsevier”. Hvis du ikke har noget imod at læse bøgerne online og måske foretrækker det, som jeg gør, så kan du tilgå dem gratis igennem noget der hedder ClinicalKey. Så bliver bare spørgsmålet om hvorvidt man har brug for dem til eksamen. For første semester gælder det hhv. Medical Physiology og Medical Genetics af hvad jeg lige kan se.
Derudover vil jeg anbefale at holde øje med de følgende grupper og se efter bøger der gives væk. Så mister man ikke noget på det, hvis pensum skulle ændre sig. Jeg tvivler dog på at en helt ny bog introduceres. Men ja, jeg har fyldt en hel bogreol med bøger ved at kigge aktivt i 1,5 år:
I tilfælde af at du ikke ved det, så kan du finde noter og eksamenssæt til alle semestre på medicin-noter.com
Håber det hjælper lidt ![]()