Bogklubben for Sundhedsproffesionelle

Er der nogen der har benyttet denne side før? (http://www.sundhedsprof.dk)

Jeg står overfor en investering i en Klinisk Ordbog, og kan se at der på denne side er en ret så billig klinisk ordbog i forhold til studenterboghandlen på SDU (Og FADL’s boghandel), men man forpligter sig til yderligere 3 køb inden for et år til “medlemspriser”. Jeg er 1. semesters studerende, så jeg ved ikke om der er flere nyttige bøger til senere semestre man kan købe på denne side, men måske er der nogen der har benyttet den før? Som nyt medlem kan man købe Klinisk Ordbog til 300,- og 39,- i porto, og så ellers 3 ekstra bøger inden for et år til favorable priser (siger de selv - Klinisk Ordbog uden medlemstilbuddet på denne side koster 430,-), men som nybegynder inden for denne branche er man vel altid bange for at blive bondefanget.

Hjælp og råd modtages gerne :slight_smile:

Vær opmærksom på, om det er den samme kliniske ordbog de har på sundhedsprof.dk som den de har på SDU.

jeg vil anbefale dig at købe “kliniske fagudtryk”, den lille blå, i boghandlen den er meget god.

Hej
Ville klart købe Klinisk ordbog! Bruger min næsten dagligt, dog mest cd-rommen, som er hurtigst at bruge! Kender ikke så meget til den anden men køb hellere den rigtige fra starten af! Og det er den samme de har på sundhedsprof som på SDU!
Er på 11 sem. og har købt omkring 10 forskellige bøger fra sundhedsprof! Dog mest til de senere semestrer, hovedsagligt i form af kittelbøger og div!

Det lyder jo godt El Blanco, så kan jeg da håbe på jeg kan købe nogle af mine bøger der inden det næste år (pga. købsforpligtigelsen), hvis jeg ellers kan finde ud af hvad det er for nogle jeg kommer til at bruge. Kan du huske hvilke bøger du købte derinde? Ved du hvad konceptet med Månedens Bog er? Jeg kan ikke finde nok informationer omkring det på siden, udover at det er noget man skal afbestille. Jeg er et lidt distræt menneske, så jeg har ikke lyst til at afbestille en udgift hver måned på 200 kr om måneden.

Ellers så køb bogen brugt! Den kan fås for omkring 500 kr på pensum.dk (hjemmeside for nye og brugte bøger)! Køber og sælger selv bøger der! Tror jeg har handlet omkring 35 bøger derigennem de seneste par år! Har den selv til salg derinde hint hint! haha… :smiley:

Ang. månedens bog, så er den 9 ud af 10 gange ikke til noget direkte brugbart på medicinstudiet! Og mange af de bøger de ellers har derinde, går der nok et par år inden du får brug for! Men man får en mail og et medlemsblad hver måned, så man kan huske at afbestille!

Så hvis jeg var dig og ville spare nogle penge, så kig efter bøgerne brugt! Nogle gange sælges de temmelig billigt af folk der dropper ud fra studiet, specielt på de tidlige semstrer!

Ups der var vist lige en lille stavefejl i semestrer til sidst! :smiley:

Stavefejl er menneskeligt! Men jeg tror ikke jeg melder mig ind i bogklubben så, jeg ved med mig selv jeg ikke orker at afbestille en bog der koster penge hver måned, for det vil med garanti glippe for mig på et tidspunkt, og så er der pludselig ikke så mange penge sparet (selvom det godt nok er billigt med klinisk ordbog til 300,- i den bogklub). Jeg vil tjekke pensum.dk ud, jeg er normalt ikke meget for at købe brugte bøger, men det kan være jeg skulle give det en chance.

Med hensyn til valg af medicinsk ordbog vil jeg anbefale dig “Medicinske fagudtryk - en klinisk ordbog med kommentarer” (Jan Rytter Nørgaard, Nyt Nordisk Forlag) eller “Medicinsk ordbog” (Bengt I. Lindskog, Gyldendals røde ordbøger). I sidstnævnte medfølger en CD-rom og der er en engelsk-dansk medicinopslagsliste sidst i ordbogen. Førstnævnte er mindre i størrelse. Begge er rigtig gode, så der er god mulighed for at vælge rigtig :slight_smile:

S