Bogliste - Medicin på SDU februar 2015

Hej Studmed

Ved i, om man kan hente listen af de bøger man skal købe til 1. semester nogen stedet? Jeg starter på SDU februar 2015, men vil gerne købe bøgerne tidligere således de også er klar. Håber i kan hjælpe.

Hej medafghan

Det er lykkes mig at finde en bogliste her:

http://studenterboghandel.dk/?content=booklist2&id=65#top

Listen dækker dog kun for sommerstart, så ved ikke om den også er gyldig for os vinterstartere.

Håber du kan bruge den til noget :wink:

Mvh. Bastian

Hej medafghan

Jeg har kopieret teksten fra studyguiden til modul 1 fra sidste år ved denne tid. Det er det bedste jeg lige kunne finde :slight_smile:

[i]I dette modul skal du bruge følgende bøger:

 Alberts et al. Garland Science 2009, Essential Cell Biology, 3. Edition

 Berne & Levy, Physiology. Elsevier, 6th updated ed., 2009

 Stryhn, T. Førstehjælp for sundhedsprofessionelle. FADL’s forlag 2011.

 NB: Pensum i Folkesundhed udgøres af forelæsningsslides til
forelæsningerne F1-F4. Power-point præsentationerne gøres tilgængelige via
e-learn i forbindelse med undervisningen.

Bøgerne kan købes i Studenterboghandlen på Campus eller i FADL’s boghandel i
Klinikbygningen i Odense Universitetshospital.

Om valg af lærebog i fysiologi:
Fysiologibogen skal anvendes i følgende moduler: B1, B4, B5, B6 og B8. Vi anbefaler ”Berne & Levy:
Physiology” fordi den på en meget pædagogisk måde formår at formidle pensum på en grundig og
overskuelig måde, uden at være alt for omfattende. Den student, der ønsker detaljer og teorier (og 5
lækre illustrationer) kan have glæde af at læse efter ”Boron & Bulpaep: Medical Physiology”, men vær
opmærksom på, at denne bog er meget omfangsrig, og at det derfor kan være krævende at danne sig
det tilstrækkelige overblik[/i]

Jeg er ret sikker på, at boghandlen på Odense Universitets Hospital allerede har åbent nu, og de vil helt sikkert kunne hjælpe!

http://studenterboghandel.dk/?content=newsshow&id=90

Den liste jeg har fundet inde på studenterboghandel lyder som følgende:

Modul B1 - Celler og Væv

Sted: Odense (IMM (102))
Underviser: Rigmor Jepsen

Forfatter Titel Pris Bestil?

Stryhn Førstehjælp for sundhedsprofessionelle nt 198,00 kr.

Berne Physiology 6/ed 525,00 kr.

Rang, Humphrey Rang and Dale’s Pharmacology NT 475,00 kr.

Geneser Genesers Histologi vejl pris 995, kr 849,00 kr.

Jeg går ud fra at B1 betyder bachelor modul 1?

For jeg synes at det virker lidt mærkeligt at de har fjernet Essential Cell Biology fra listen, hvis det altså er den rigtige, som jeg har fundet? :huh:

Mvh. Bastian

Nogle af bøgerne er nok opdateret, Essential Cell Biology findes vidst i en 4. udgave nu.

Jeg synes også den liste ser underlig ud, både fordi Essential Cell Biology ikke er der, men også fordi Pharmacology og Geneser er tilstede. Geneser havde vi først fra modul 2, og Pharmacology havde vi først fra modul 7 :unsure:

Jeg ved, at studieordningen skulle være ændret siden jeg startede i sommeren 2012, men jeg mener vidst ikke modul 1 skulle være ændret, men jeg er ikke helt sikker. Snart kommer en opdateret studyguide til de nye startere her i august, ellers er de flinke til at hjælpe i boghandlen - jeg ville eventuelt ringe til dem :slight_smile:

Der kommer ny studieordning for jer der starter her fra sommeren 14 også fremad. Derfor vil boglisten også være ændret fra tidligere gange modul 1 har kørt de senere år. Studieordningen i ny form skulle gerne komme op snarest, men der står ikke boglister i denne.

Hvordan boglisten præcis vil være for jer, der starter til vinter, kan i først vide et par uger før i starter, når jeres studyguide er klar. Selvom man kan forvente at den nok ligner den bogliste der er her til sommer (Den er sikkert ikke helt klar endnu).

I får dog hjælp af jeres faglige tutor til at komme et smut forbi boghandlen når i starter, så i kan købe de bøger i skal bruge på modulet. Sådan plejer det hvert i fald at foregå.

De har lavet en del ændringer i den nye studieordning. Eller rettere. Man får alle de samme ting lært som før, de er bare placeret anderledes. Især i løbet af det første år. Hvornår i lige skal bruge Essential Cell Biology kan jeg ikke huske :slight_smile:

Studieordningen er som skrevet ovenfor netop ved at blive ændret, og der bliver rykket rundt på en del emner, så man fx. skal have noget farmakologi på modul 1, hvor ældre studerende først har haft det på modul 7. De ændrer hele tiden på tingene i øjeblikket, så det er ikke 100% sikkert hvilke bøger i netop skal bruge når du starter, så det bedste vil nok være at vente. Desuden så har du rigelig tid til at læse på modul 1, så det skader ikke først at købe bøgerne sammen med den faglige tutor når i starter :slight_smile: