Bolig i Odense

Hej.
Jeg har lige fået den glædelige nyhed at jeg er optaget på Medicin i Odense via kvote 2.
Pt bor jeg i København med min kæreste, men jeg planlægger at flytte til Odense, da jeg tror det vil kræve for mange ressourcer at pendle.
Er der nogen der har erfaringer med at finde lejlighed/kollegier, som også har en god beliggenhed? Hvad med pris-niveauet, er det billigere at bo i Odense end i Kbh?
Jeg har fået af vide, at mange af de studieboliger der bliver stillet til rådighed ligger i udkanten af Odense, og generelt har en knap så god beliggenhed. Er der hold i det, og er der nogen der har tips til eventuelle ‘bydele’ (så som Vesterbro osv) som er hyggelige at bo i? Som det nok fremgår af mit indlæg har jeg slet intet kendskab til Odense, så jeg vil blive meget glad for inputs.

Hej

Du kan gå ind her http://www.studiebolig-odense.dk Jeg tror at samtlige kollegie- og ungdomsboliger er opskrevet dér… Det er ngt billigere at bo i Odense end KBH - det kan du glæde dig over. Mht. hvor man skal bo er det måske lidt afhængig af ens temperament… Jeg vil fx. hellere bo tæt på uni end inde i byen - andre har det lidt omvendt :slight_smile: I øvrigt er ventelisterne i Odense slet ikke så forfærdelige som i KBH og derudover er der tag-over-hovedet-garanti i Odense :slight_smile:

Uni ligger i Odense Syd (sydvest) - ca. 5 km fra centrum.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej :slight_smile:

Nå ja :slight_smile: Og nu du er fra storbyen - har du måske et bud på hvilke kollegier eller ungdomsboliger i KBH tillader husdyrhold? :smiley:
Og tillykke med optagelsen! Odense er en dejlig by!

Tak for det. :slight_smile:
Jeg vil nok helst bo inde i byen, kender du nogle gode kollegier der?
I København vil jeg helt klart anbefale at du går ind på http://www.ciu.dk , der kan du (gratis) oprette en profil og søge blandt alle københavns studieboliger, og se på hvert enkelt hvorvidt de tillader husdyr eller ej. Der er dog noget ventetid på de mest søgte kollegier, men hvis du bor i Odense nu, og har en ‘opsagt lejekontrakt’ (dvs et papir hvor der står at du er boligløs/din lejekontrakt ophører en given dato), og fremsender det til CIU, så kommer du foran i køen, da de ikke vil have at du skal være boligløs.

Tak skal du ha! Det vil jeg prøve!
Jeg bor desværre ikke i Odense - men har pendlet dertil i et helt år for at supplere fag. Så decidere navne på kollegier, kan jeg desværre ikke give dig, for det kender jeg ikke nok til.

Håber flere herinde er behjælpelige! Det er ikk nemt, når man slet intet aner om byen!

som allerede nævnt, kig på studieboli-odense.dk der findes den fælles opnotering for bolig i odense, hvilket også er kollegier og ungdomsboliger.
fra hjemmesiden kan du også bevæge dig ud i de enkelte selskaber og se hvad de har ledigt lige nu, hvis du er lidt frisk, ringer du hvis du ser noget du kunne tænke dig, og fortæller din sag, så er de gerne behjælpelige uden om diverse lister, bare du spiller lidt på de rette tangenter (du bor langt væk osv… :slight_smile: )
jeg har selv fået bolig små 4 km fra uni, den er 2 værelses på 49kvm og koster 4200 pr måned incl vand og el , hvilket jeg vil kalde billigt :slight_smile:

hvis du gerne vil bo tæt på på uni, så kig på krak hvor uni og unihospitalet ligger i forhold til de boliger du finder, så kan du jo afgøre om det er værd at cykle frem og tilbage (der er mange gode cykelstier i odense sammenlignet med esbjerg :slight_smile: )

håber det hjælper lidt :slight_smile:

Nu ved jeg ikke hvor meget du er villig til at betale i husleje. Men rolf barfoed har nogle flotte lejligheder.
Bl.a. har de lige bygget noget nyt ude ved uni (ca. 1 km) derfra. Og det ligger ca. 4 km fra byen. Super flotte lejligheder.

[quote=“NI3O”:3bowgsq3]Nu ved jeg ikke hvor meget du er villig til at betale i husleje. Men rolf barfoed har nogle flotte lejligheder.
Bl.a. har de lige bygget noget nyt ude ved uni (ca. 1 km) derfra. Og det ligger ca. 4 km fra byen. Super flotte lejligheder.[/quote]

Man skal lige huske at læse kontrakten godt igennem, når den er fra Rolf Barfoed eller Frederik Barfoed - hans søn. De to kontraktudspil jeg har set (igennem nogen af mine venner) står der at han vælger tømrerfirmaet der skal lave istandsættelsen. For nogen har det kostet de 30k de havde i indskud + 30k yderligere. Så hvis du ser en fed lejlighed i hans navn, skal du nok regne med at det er de forrige der har betalt for istandsættelsen.

Kan du få ham til at ændre den ene linje i kontrakten, så er der dog ikke noget galt i at leje hos ham. Eller hvis du tør at tage chancen selvfølgelig :stuck_out_tongue:

Har lejet hos ham :slight_smile: havde intet problem.

Ville kigge på gulgratis.dk, http://ugeavisen-odense.dk/ som er et par lokal aviser hvor der ofte bliver slået lejligheder op.
Jeg satte en annonce i (kostede vist 300 kr), og fik tilbud mange dengnag jeg søgte.

Endte med en 2vær på 60m2 til 3000kr. + forbrug…

Hej

Først og fremmest, god idé at flytte - det er trods alt 3 år, du minimum skal læse i Odense og med nærmest daglig undervisning de første år, tror jeg, at det er hårdt (og ikke mindst dyrt) at pendle.

Det er meget billigere at bo i Odense end i København, ingen tvivl om det - jeg læser selv i Odense, men kommer fra København.
Jeg boede på kollegie de første to år af min uddannelse - HC Ørstedskollegiet - som ligger meget tæt på campus (dér du primært kommer til at læse de første 2 år af din bachelor). Det koster ca 1700,- alt inklusiv (undtagen vaskeri) og inkluderer eget bad/toilet. Nu bor jeg på JB. Winsløw kollegiet i egen 1værelses lejlighed til 2200,- og så kan man trække boligstøtte fra. Det ligger derimod tæt på Odense Universitetshospital (dér hvor uddannelsen efterhånden rykker hen mod slutningen af bacheloren) og tæt på centrum. Begge steder jeg kan anbefale. Førstnævnte dog lettest at få fingrene i. Hvis du har råd til mere, findes der nogle fine steder i centrum - men de ligger så også langt væk fra campus. Umiddelbart er kollegie en udemærket idé - så får man nogle sociale relationer udover studiet. Med mindre din kæreste flytter med dig eller ofte besøger dig, så er det nok rarere med noget større - og noget der også er tæt på centrum og dermed banegården.

Rolf Barfoeds boliger ligger lige ved siden af HC Ørstedskollegiet - splinternye, men til gegæld også spritdyre - vi snakker ca 4700,- og så forbrug oveni.

God bolig jagt! Mvh.