Boligsituation som studerende

Hej med jer,

Jeg håber, at det er okay, at jeg skriver herinde selvom emnet ikke omhandler medicinstudiet.
Det er sådan, at jeg skal starte på medicin her til februar og jeg har været så heldig at få et kollegieværelse.
Problemet er bare, at jeg først får nøglen d. 1. marts og studiet starter som sagt til februar.
Er der nogle af jer, der har nogle gode idéer til hvad man kan gøre den første måneds tid ift bolig, når man ikke kender nogen og heller ikke har mulighed for at pendle?

Tak på forhånd.

Tror det ville hjælpe hvis du skrev hvilket Uni du starter på :blush:

1 Synes om

Har vist tagget det, men det er SDU :slight_smile:

En af mine venner havde samme problem som dig sidste år, og han lejede et værelse via airbnb i en måned. Måske en lidt dyr løsning, men du kan jo prøve at undersøge det.

Ligeledes har Odense kommune noget der hedder “tag-over-hovedet-garanti”

Du kan læse mere om det her: Tag over hovedet-garantien

I øvrigt starter jeg selv på medicin på SDU til februar, så det kan være vi mødes :smile: jeg har dog tænkt mig at pendle fra København til at starte med

1 Synes om

Tak for svaret - det kunne det være super hyggeligt, hvis vi stødte på hinanden :slight_smile:

Og tak for tippet! Jeg vil overveje at kigge nærmere på airbnb, men som du selv skriver, så kan det godt blive dyrt :slight_smile:

1 Synes om

Hvis du stadig ikke har fundet noget endnu, så kan jeg oplyse at jeg stod i præcis samme situation som dig. Har dog været heldig og fundet et værelse jeg kunne leje i en måneds tid indtil jeg får mit eget sted 1. marts.
Hvis jeg var dig ville jeg skrive et opslag på siden: Lejligheder til salg og leje i Odense og omegn på Facebook. Jeg fandt et værelse til 3000,- hvilket nok er væsentlig billigere end hvad airbnb koster.

Held og lykke :slight_smile: