Bonus A - Jeg blir optaget alligevel! Men hvornår?

Så tog videnskabsministeren den yderst fornuftige beslutning om, at vi som ikke fik den lovede bonus på 3 % med et ekstra højniveaufag (men istedet KUN 1 %), og dermed kom i klemme mht optagelse, skal have en chance til!

Når jeg ganger bonussen på FØR omregning til ny karakterskala har jeg et gennemsnit på 9,4, som jo var nok til at komme ind på kvote 1 i år (på AU og SDU).

Spørgsmålet er så, om jeg skal regne med at komme ind til februar, eller om jeg “kun” får en standbyplads? Er jeg ikke berettiget til en studieplads i år, eller hvordan fungerer det?

Det er desværre alt for sent videnskabsministeren kommer med den udmelding. Mht til den nye karakterskala kan jeg bare sige: “dumpet!”

Du (og andre) er blevet snydt og det rigtige i denne situation er selvfølgelig at du er berettiget til en studieplads i år.

Om du så skal regne med at få den studieplads du har krav på, det ved jeg ikke.

Hej:-)
Jeg er også en af dem, som burde være kommet ind, efter at hr. Sander har besluttet at omregne gennemsnittet:-):slight_smile: Men jeg er altså sindssygt utålmodig! Har fået at vide, at der kommer et brev. Har du fået dit? Kan man tillade sig at ringe til universitetet i morgen og spørge om det?

Jeg er kommet ind! KU februar 2008 :smiley: Pga. det ekstraordinære optag.

Jeg fik oprindeligt en standbyplads og jeg havde slet ikke hørt om at de havde lavet om på karakteromregningen. Jeg fik et brev i dag og jeg kunne ikke tro mine egne øjne. Standby var fedt nok, men det her er jo endnu federe :smiley:

Har allerede sendt bekræftelsesbrevet, hehe. :slight_smile: Jubii.

Jeg tror man skal passe på at sidde og gange for meget selv - føler man sig snydt, så kontakt da de relevante enheder - vi på studmed.dk kan af gode grunde ikke oplyse om mere end vi selv kan læse på nettet.

I det brev jeg har modtaget står der, at hvis ens gennemsnit regnet efter den nye form for karakteromregning med bonus-A svarer til det gennemsnit man i år skulle have for at komme ind på enten AU, SDU eller KU på kvote 1 eller få standby-plads - så har man krav på det.

Ring til det universitet, hvor jeres “nye” gennemsnit tillader jer en studieplads eller standbyplads og hør nærmere.

Nethe: Jepper, har fået en standbyplads på AU;) Selv om jeg burde være blevet optaget med vinterstart 2008… Har du fået dit brev?

Señorita: TILLYKKE!:o)

theknife: Tak! :slight_smile:

Kvote 1 på AU var da 9,5 på den nye skala i år?

Den skulle da gerne være 9,4? Det mener jeg da at der står i hovedtallene på ug.dk… Hmm, må hellere lige tjekke igen :stuck_out_tongue:

Du kan også se hovedtallene her:
http://www.kot.dk/KOT/hovedtal/Hovedtal_2007.pdf

Så du har ret!

Mærkeligt… men der står også i det brev jeg har modtaget, at:

“På bacheloruddannelsen i lægevidenskab er der som bekendt studiestarttidspunkt den 1. september 2007 og 1. februar 2008. Styrelsen henstiller, at bestemmelsen i adgangsbekendtgørelsens § 30, stk. 2, følges. Hvor dette af kapacitetsmæssige grunde ikke er muligt, bedes universiteterne omgående rette henvendelse til styrelsen med henblik på dispensation fra denne bestemmelse.”

Så det kan jo være de ikke har haft kapacitet til at optage dig på kvote 1? Men ring ind og spørg engang… måske er det en ren og sker fejl fra deres side.

Tusind tak for det! Jeg prøver lige at kontakte universitetet på mandag:)

Men se her:

http://www.dr.dk/NYHEDER/htm/baggrund/t … ot2007.pdf

Her står der at snittet var 9,5 på AU. Besynderligt…!