Brug af computer på KU?

Hej,
Har læst et par ældre tråde vedr. brug af computere i undervisningen/til noter/til eksamen, og må nok indrømme at jeg er en lille smule chokeret. Jeg har ikke taget noter, skrevet afleveringer eller gået til eksamen i hånden siden 2005 - også læste jeg at på universitetet skriver man stadig i hånden det meste af tiden? (troede uni. ville være mere progressivt end gym.!)
Gælder det stadigvæk? Jeg har nemlig tilbagevendende seneskedehindebetændelse i håndleddet, og undgår derfor at skrive i hånden i mere end en time til halvanden - det får det til at bryde ud. Det har hidtil ikke været et problem, men jeg kunne godt frygte en lang, håndskreven eksamen :shock:
(PS: Vil gerne læse på KU eller hvis jeg ikke kommer ind der AU).
/Anne :slight_smile:

På KU foregår alle skriftlige eksamner med computer. Sådan har det været i et par år nu.

På AU foregår alle skriftelige eksamener stadig i hånden.

De arbejder vist nok på at lave pc-eksamener - men det går ikke så hurtigt…

mit indtryk er at du selvfølgelig har det klassiske problem med noter: At man, medmindre man er rigtig skrap, ikke rigtig kan nå at skrive kemiske formler ned på computer med samme tempo som man kan i hånden. Jeg går godtnok på SDU, men jeg bruger min computer til notater, når det er alt andet end lige forelæsninger med kemiske formler. Så det er vel hvad man foretrækker. Jeg kan ikke leve uden, så må de ekstra par timer med at skrive formler ind bagefter, bare være et nødvendigt onde…

Søren

På AU kan du godt få lov til at skrive på computer, hvis du søger om det… Der er én på mit semester, der har dispensation til at skrive på computer til alle de skritlige eksamner, (og derudover får hun også tillægstid, uden at jeg kender grunden)

[quote=“Siem”:22kbc0o2]På AU foregår alle skriftelige eksamener stadig i hånden.

De arbejder vist nok på at lave pc-eksamener - men det går ikke så hurtigt…[/quote]

Ja alle eksamenerne er i hånden på AU. Bachelor og speciale afleveres selvfølgelig computerskrevet;)

Angående noter kan jeg nævne at jeg går på niende semester og jeg har nok sammenlagt skrevet 3 sider med noter under hele studiet!

Tror dog det vil være en voldsom ulempe at skrive det hele på computer til eksamen i visse fag da der skal tegnes og lignende :smiley:

[quote=“MedMan”:qqruyohr][quote=“Siem”:qqruyohr]

Tror dog det vil være en voldsom ulempe at skrive det hele på computer til eksamen i visse fag da der skal tegnes og lignende :smiley: [/quote][/quote]

Næppe - på KU har vi et smart system. Du har en elektronisk pen, der kan anvendes på noget særligt (og angiveligt dyrt) papir ganske som en almindelig kuglepen. Når du har tegnet din figur, sætter du pennen tilbage i holderen - og vupti, figuren popper op i tegneprogrammet. Derefter er det control+C og derefter control+V for at sætte ind i dit word-dokument. Du kan sagtens vende tilbage til dine tidligere figurer og redigere i dem - det opdager programmet selv.

Langt lettere og mere praktisk end skrive hele eksamensopgaven i hånden.

Jamen så burde der jo slet ingen problemer være for anne_xx :smiley:

Jeg ville nu selv altid, selvom jeg ellers normalt er lidt af en computernørd, foretrække at skrive i hånden :shock: Men det er jo smag og behag.

Det fungerer faktisk ret godt på KU. Har faktisk aldrig hørt om nogle graverende fejl (Opgaver der ikke kunne afleveres, opgaver der forsvandt, eller at hele lortet pludselig brød sammen), som om alle selvfølgelig har frygtet dem. Og så én vigtigt ting: Det er meget nemt at bruge!

Husker stadig tilbage på dagene med gennemslagspapir, det var ren elendighed. Nu er der meget mere ro over den sidste halve time (Hvis man altså stadig er der).

Mvh. Christian

Super - det lyder godt… Så kan jeg jo forsøge at komme ind på KU :wink:

Hej regner med at søge ind på AU om et år, men er også lidt nervøs med det der med at skrive i hånden :stuck_out_tongue:
Har ikke skrevet andet end adresser og korte beskeder i hånden siden 8. kl, så min håndskrift er ikke fantastisk.
Hvor meget er det ca. man skal skrive til de der eksamener?

Vi skriver ALLE grimt… Travlhed + nervøsitet er ikke nogen god kombi, og jeg forstår heller ikke altid, hvordan censor finder rundt i mit rod :slight_smile: Men jeg består da for det meste alligevel… I skal altså ikke frygte lige netop det med at skrive i hånden! Der er mange andre ting omkring eksamen der ihvertfald er værre :slight_smile: (prøve at berolige, - ikke skræmme jer)
Man laver et tons eksamensopgaver inden eksamen så hånden skal nok komme i form inden I når så langt…