Bruger I lommeregner som TI-89 i medicinstudiet

Hej allesammen

Jeg er begyndt med at supplere matematik og man kræver at vi har en TI-89 eller den nye T-Nspire, hvilket er godt over 1000 kr. udgift. Jeg vil derfor spørge, om I bruger disse lommeregnere som medicinstuderende? Hvis ja, så vil jeg anskaffe mig en, hvis ikke vil jeg nok investere i brugt/evt. indgå en ‘lejeaftale’.

På forhånd tak!

Mvh
Mignon

De er netop blevet forbudt at bruge under eksamenerne på medicinstudiet, da de kan lagre information, hvilket i teorien kan bruges til snyd.

Selvom det er forbudt, blir’ det ikke tjekket :slight_smile: … Vores underviser sagde at vi “ikke måtte” bruge den, men at vi på den anden side bare kunne tage den med… uden problemer!

Jeg er selv nyligt overstået 1semsters på AU og brugte den flittigt under genetikforløbet… Ved self. ikke om reglerne / overvågningen blir strammet på de senere semestre.

så synes du skal beholde den.!

-mikkel

Jeg mener at det kun er på KU at man ikke må bruge lommeregnerne… Jævnfør den tidligere samtale i denne tråd: indlaeg73896.html?hilit=lommeregner#p73896

Havde selv lommeregneren med her op til sommerferien, og det var intet problem (på SDU)

Mener faktisk det under hele min studietid har været forbudt at bruge lommeregnere med hukommelse (Deriblandt TI 83), men fandt først ud af det til min næstsidste skriftlige eksamen. Det er aldrig blevet sagt, og der er aldrig noget der er blevet tjekket. Ved heller ikke helt hvem der skulle tjekke det, vagterne har jo travlt med at læse Se og Hør!

Men på den anden side, så har jeg svært ved at se hvordan det skulle hjælpe at kunne lagre formler.

Det nu ikke kun formlerne, men at du kan have al den information, som du nu måtte gide stave på din lommeregner. Du kan jo gemme K (eller hvilket helst andet bogstav eller tegn) som en værdi der plaprer hele citronsyrecyklussen ud, eller hvad der sker hvilken dag under embryologien. Selvom jeg tvivler på at der findes ret mange der gør det, er det stadig en ligetil måde at gøre det på…

Tak for alle de foreløbige svar. Det lyder som om I bruger lommeregnere af denne type undervejs, om man må bruge dem til (mine fremtidige?) eksamener vil vise sig… i hvert fald er det vist sådan, at jeg skal til at investere i en af slagsen.

Apropos snyd: jeg har virkelig svært ved at forestille mig, at medicinstuderende har hang til snyd, når det kan koste menneskeliv i den anden ende… men svage sjæle findes vel overalt…

Fortsat god søndag
Mignon