Bruger undersøgelse

Er du mand eller kvinde?

I mangel av ‘drengerøv’ valgte jeg ‘mand’…

Jeg kunne også have skrevet “Køn”, men vi skulle jo ikke ud i ja-nej-spørgsmål :roll:

kunne man ikke skrive med eller uden pjort ?

10-0 :frowning: , og jeg som kommer her for at møde piger… :lol:

I det mindste er de medlemmer af din egen race. Har du nogen idé om hvor svært det er at finde små grønne sump bóere her. :roll:

PS. C billede! :wink:

11-2, er der nogen som har snydt? :lol: Nej, men det er altså en dejlig ting om nogle piger også synes det er en god idé at kigge forbi et PDA site. Der er jo et par af dem på sitet, men der må gerne komme flere som også bidrager med spørgesmål og svar og postinger, så sitet bliver mest mulig almengyldig rundt PDA og lægeverden. Jeg mener, halvparten af os medicinere er jo piger.

Thomas.

Thomas så må du jo bare ud og lave lidt opsøgende arbejde :wink:

Av, statistiken ser ikke for godt ud!

Hvad kan vi gøre for at lære vores kvindelige kollegaer at pda´er smarte og ikke kun for mænd.

Jeg vil meget gerne have nogle seriøse forslag.!

Skal vi lave et kvinde til kvinde forum eller hvad?

Nej, hvor kunne du komme med et sådan forslag, og så netop i dag, Grundlovsdag, samme dag i 1915, som Chr.X ændrede Grundloven, og gav (?) os (kvinder) stemmeret …

Nej, vi har da nok af sites vi kan pendle rundt i, skal vi få piger så sendes i egne bokse… ??

NOPE.

Det er skam kun fordi jeg savner at at pocketpc´ere bliver mere udbredt bland de kvindlige læger!

Og at jeg derfor ville høre hvad vi fra pdameds side kan gøre for at tiltrække jer kvinder!?

Nu står stillingen 25-03.
Noget tyder på at PDA’er ikke er noget som griber piger meget…
Jeg har selv fået min kæreste med på trenden, men langsomt at indlemme hende med min gamle Psion 5mx.
Men når pengene er til det, kan det være at hun bliver parat til en rigtig pocket PC.

Mange på medicinstudiet i kbh, ved ikke hvor smart en PDA er, ud over at være god til at sørge for at man holder aftaler.
Det at man kan have alle ens noter, læseplaner, økonomi, lektionskatalog sammen med Medicin fortegnelsen, og lidt underholdning på under 200g, er et mindre mirakel.

Hvis jeg må sige noget, med chance for at bliver halshugget, så tror jeg første at en PDA bliver en trend hos de kvindelige medicinere, når de han have den som mp3 afspiller, FM radio, kalender, dagbog og være i mere trendye farver og design.

For at være helt ærlig, ligner alle PDA’er hinanden, de er ikke voldsomme feminine, og til at starte med ikke særlige bruger venlige.
-Jeg er stadigvæk i den lærende fase, med at skrive æ,ø og å med min stylus.

Når tingene bliver lettere at gå til og har mere lækre design, tror jeg at der er flere piger som vil blive fanget…
->fx. nogle at mine veninder har WinXP, den eneste grund til at de har WinXP, på en MEGET langsom maskine, er designet, så er de ligeglade med preformance…bare det ser godt ud!

Hvis man fx kunne skifte cover på ens PDA, så dens udseene blev mere personligt, ville det måske hjælpe lidt.
Idag, er det en grå mursten, som ikke klær de fleste dametasker, samtidig med at den ikke er brugervenlig.

svend

Jeg kender nu personligt mindt 10 piger med PocketPC, så måske er det bare os drengerøve der hænger ud på forummet.

Jeg kender kun 2 på panum, af min årgang, som har en PDA…mig og min kæreste.

Når jeg til eximatorium tager min delle frem og tager noter på den, via mit keyboard, kigger alle, og ved ikke rigtig hvad jeg laver…den er jo for lille til at være en laptop…så hvad er det…

Sagt på en anden måde, gør jeg alt hvad jeg kan for at sprede budskabet…

svend

Så tror jeg nok PPC er meget mer udbredt her i Odense. Det er da en 5-6-7 stykker som hiver frem sin PPC til forelæsningerne. Og det er både piger og drenge. Det er også både piger og drenge som er interesseret i de små maskiner, og hvad man kan bruge dem til indenfor medicin.

Jeg tror nok Christian har ret i at pigerne ikke hænger så meget her i forumet. Det er vel også fordi de har en mer praktisk holdning til sin PPC, i forhold til vores noget mere fetischerede holdning. Men det ville være godt om flere piger var aktive i forumet, og kom med idéer og spørgesmål. Og gerne komme med et indlæg her! Det er jo lidt ironisk at en samling drenge (og et lille pige-indlæg) skal diskutere den skæve kønsfordeling :lol:

Så kom nu, piger! Om ikke andet, så skrive et lille indlæg i posten her, om hvorfor I kommer til forumet, hvorfor I ikke er særlig aktive, og evt. hvad I savner/hvordan det kunne blive mer attraktivt at deltage! Det kunne være spændende at høre!

Thomas.

Nu skal det også sige at gundestrup går på 2 semester, mens du thomas går på 12 (ikke sandt?) Anyway jo længere vi kommer hen i studiet, jo mere faglig relavant bliver den jo også at have.

Personligt købte jeg jo også først min da jeg skulle på 2. del/fase 2.

Er det noget galt med fetischer? Det er vigtigt at have andre sunde interesser end medicinstudiet, som fx. PDA, PC, PPC, USB, RAM, ROM, SD, CF MMC, HUB, Switch, Wifi, CPU og BT, ikke fordi ens hverdag bliver ensartet, eller monoton. Mange sunde og brede interesser-som piger helt sikkert også kommer til at mene, eller synes er alverden og sådan noget.

he he he

svend

Jeg er jo åbenbart een af dem i mindretal!! men det skræmmer mig nu ikke væk :wink:
Jeg kommer her i debatten (der var een der spurgte) for at få hjælp når jeg ikke ka hitte ud af sagerne og for at “se hvad der rør sig”. Så’n kort fortalt.
Og så bruger jeg forøvrigt min axim (tamagochien) mange gange hver dag på arbejdet…kan varmt anbefales til dem der endnu ikke har anskaffet sig een. Man kan vel altid gi den et par stiber med den røde neglelak hvis man synes den skal shines op!!

Lene