Bytte vinter- til sommerstart (KU)

Hej

Jeg har fået tilbudt en studieplads på medicin (på KU), men desværre først til februar 2010.

Dette lægger desværre en ret stor dæmper på den ellers så store glæde over at være kommet ind på medicin, eftersom at min bedste ven og læsemakker kom ind til september. Jeg vil derfor høre om der var en anden kommende stud.med. derude som kunne tænke sig at bytte plads fra september til min februarstart, så jeg kan komme til at starte her efter sommer sammen med min læsemakker.

Det vil betyde fantastisk meget for mig at kunne komme ind her til september.

På forhånd tak og vi ses til rusturen (under alle omstændigheder)

Hej,
Har du ringet til studievejlederen?

Hvilken studievejleder hentyder du til? Studievejlederen hos medicin eller studievejlederen hos Den Centrale Studievejledning?

Den centrale. Email og tlf nr står på et af optagelses papirerne.

Hej,

Jeg er også blevet optaget på medicin KU med studiestart i februar og føler, ligesom du, en vis skuffelse over ikke at kunne starte i september. Denne skuffelse er dog udelukkende egoistisk, da jeg ikke har søgt sammen med en læsemakker, men bare er interesseret i at komme i gang.
Så hvis det forholder sig sådan, at det ikke er tidspunktet for studiestart, men det at du og din læsemakker kan læse sammen, der er det væsentlige, så er jeg villig til at bytte plads med din makker, så I kan starte sammen i februar 2010 - og jeg kan starte i… ja, det siger jo sig selv.

Jeg er klar over, at det er et tilbud, der er meget let at afvise, men man kan vel håbe?

• Katarina

@Katarina - Der er vist mange der irriterer sig kraftigt over den måde de fordeler pladserne på mht. vinter- og sommerstart. Men mht. dit forslag så er det desværre ikke aktuelt. Min læsemakker har ikke andre muligheder end at starte til september da han har en husleje der skal betales og har svært ved at finde et job. Og jeg står i næsten samme situation.

Ellers tak for tilbudet :wink: