Hej Nikita
Nu har jeg ikke personligt selv kommet ind via kvote 2, men har hørt lidt om hvad interviewet byder på.
Motivation: det omhandler udelukkende din motivation for at søge ind på studiet - hvis standard besvarelsen er “jeg vil gerne hjælpe mennesker”, så bliver man nødt til at grave lidt dybere end det. Det kunne være alt fra familie eller venner der har relateret sig til sygehusvæsenet eller sundhedsfaglige verden, det kunne også sagtens være egen erfaring.
Kognitiv formåen: din evne til at tænke klart, analysere og forholde sig kritisk. Man får som regel en artikel eller tekst, når mankommer ind, og så mener jeg man får 15 min, til at læse den igennem, og så går man ind og skal gennemgå hvad artiklen omhandlede lidt a la en fremlæggelse men uden computer osv.
Personlig integritet: typisk vil man sige det omhandler at være tro mod dine værdier og stå ved dem. Hvordan det konkret relaterer sig til en stand, ved jeg desværre ikke.
Fagspecifik viden og færdigheder: her ved jeg de som regel er glade for at spørge ind til lidt fagpensum til et første semester fag der hedder akut beredskab. Det er alt fra at orientere sig om hvordan alarmberedskabet (112) er i DK - alt fra hvem tager telefonen afhængigt af hvor man ringer henne i landet (sygeplejersker, brandmænd, politibetjente osv.), derudover kunne det også være at snakke om hvordan det ser ud sårbare steder i landet - f.eks. Langeland, hvor der er langt til nærmeste sygehus + hjælpen er langt væk, hvis man først har brug for den. Det kunne også “bare” være hvor mange tryk og indblæsninger ved hjertestop.
Etik og debat: et meget klassisk emne - vi gennemgår det enormt meget undervejs på studiet i vores kommunikationsfag. Der er som sådan ingen rigtige eller forkerte svar, det vigtigste er at du husker din empati og dermed også din menneskelighed afhængig af, hvilke dilemmaer de kan finde på at hive frem. Eksempelvis i vores egen undervisning har vi haft en case, hvor man agerer som læge, og har en patient der ønsker prævention efter hendes kærestes ønske, men det man ikke ved er at lægen også er læge til hendes kæreste der lige er testet positiv for HIV. Dilemmaet ligger her i om man som læge ville fortælle den kvindelige patient om hendes kærestes diagnose for at passe på hende - fun fact det er lovpligtigt lige specifikt i dette tilfælde - men meget mere om det på studiet.
Kommunikation: din evne til at tilpasse din kommunikation i forskellige situationer. Det klassiske eksempel til SDU’s interview er man går to ind og skal lege lidt med legoklodser. En går hen og bygger, og den anden skal beskrive hvad der bygges. Det handler her om at du holder hovedet koldt, og ikke mindst tilpasser din kommunikation til den du er inde med, så kommunikationen forsætter med at være god. Det omhandler ikke en fløjtende om at sætte klodserne sammen, men hvordan i kommunikerer med hinanden. Bliver man hys eller sur på den anden, så gør det intet gavn - tænk gerne at man kan efter endt studie stå overfor patienter der ikke har en basalviden indenfor vores felt, og har derfor brug for vi tilpasser vores kommunikation til den enkelte patient.
Koordination: tænker det kunne omhandle prioriteringer af ting - men af hvilke ting har jeg ingen ide om 
Det bedste du kan gøre for dig selv, er at du får kigget lidt på tingene, som jeg har nævnt ovenfor, men det er absolut ikke noget du skal stresse over. Som et ekstra fif, lad det ikke gå dig på, hvordan de som noterer ned inde i lokalerne kigger/taler til jer - nogen har jeg hørt kan godt virke ret hårde eller ikke særlig rare, men det er ingen indikator for hvordan det er gået for den pågældende stand. Flere fra min årgang har snakket om at der hvor de følte det var gået værst pga. pointgiveren (ved ikke hvad de hedder xD), er faktisk ofte der, det er gået bedst for dem.
Held og lykke med det hele! Krydser fingre for det nok skal gå godt for dig, og alle jer andre! 
Hvis du har flere spørgsmål, så spørg gerne - er dog ikke helt sikker på om jeg kan besvare alle