CBI klinisk biomekanik

Hej
Jeg ved at dette ikke er det rigtige Forum, men jeg ved ikke hvor jeg ellers kan skrive. Jeg skal nemlig snart op til en case baseret interview for at kunne komme ind på kiropraktor uddannelsen på sdu. Er der nogen herinde som selv har været oppe og kan fortælle hvordan det foregår. Hvad bliver man testet i? hvilke typer spørgsmål kan de finde på at stille? Er der noget andet jeg burde vide inden jeg dukker op til prøven? Håber at der er nogen som kan hjælpe.

Hej @R.Ali
Mit umiddelbare bud vil være at opsøge nogen som går på studiet. Måske du kender nogen som går der? Evt. kan man spørge studievejledningen på uddannelsen, om de har nogle ideer til spørgsmålene. :slight_smile:

Dette forum er for medicinstuderende, så ved ikke helt om der er nogle som vil kunne svare dig præcist på kiropraktor uddannelsen.

Hej!
CBI minder meget om MMI på medicin. Da jeg var oppe blev vi testet i lidt forskelligt. På hjemmesiden står der:
Case-baseret interview vurderer dine faglige og personlige kompetencer inden for områderne:

Motivation
Kognitiv formåen
Personlig integritet
Fagspecifik viden og færdigheder
Etik
Kommunikation

Formatet kan selvfølgelig være ændret, men det foregik sådan her for mig:
På dagen kommer du ind til en underviser og en studerende, hvor du har 16 minutters interview - du har altså alle 16 minutter i det samme rum, og ikke i flere forskellige som du har til MMI.

Der snakkes selvfølgelig om motivation, den skulle gerne give sig selv.
Personlig integritet må jeg indrømme, at jeg ikke helt husker.
Fagspecifik viden og færdigheder var ikke som sådan specifikke spørgsmål til kiropraktikken, men handlere mere om hvor du kender faget fra, om du har erfaring med det osv.
Etik var for mig var et klip fra Mads og Monopolet, hvor man skulle forholde sig til de forskellige etiske dilemmaer lytteren ringede ind med.
Kommunikation var vist nok en forskningsartikel på engelsk man skulle læse og oversætte.

I forhold til forberedelse, så er det meste af det ikke rigtigt noget, der kan forbederes. Hvis du aldrig har læst en forskningsartikel før, så kan det måske være en idé at finde sådan en.

Forhåbentlig gav det dig et lille indblik i hvordan det foregår :slight_smile:

1 Synes om