Cellebiologieksamen KU

Hej
Jeg ville bare gerne lige vide om der er nogen derude som ved noget om hvordan snittet og dumpeprocenterne i cellebiologieksamen på 2. semester, normalt ser ud!!???
Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide om der er et sted man selv kan se de forskellige eksamners gennemsnit osv…??? Så er jeg fri for at spørge her igen!!!
Mange tak
CaBiPe

Hei.
I følge J. Brahm er det vanligvis 25-30% som dumper.

Mvh
Gorjan

Du skal da være velkommen til at bruge forummet :smiley:

Du finner måske svar på nogle av dine spørgsmål her:

http://www.studmed.dk/viewtopic.php?t=13178

Snittet for V05/06 ligger på 7.59 - en del 5- og 10-taller.

Hold iøvrigt øje med MOK, som i starten af hvert semester offentliggør diverse snit for de enkelte eksamener …

Hejsa!

Man hører ofte, at de noget høje dumpeprocenter skyldes, at tandlægerne skal igenn,em den samme eksamen, og at de ofte er med at øge dumpeprocenten. Således vil dumpeprocenten formentlig være lavere for os medicinstuderende.

Med venlig hilsen
Lasse Jørgensen Cehofski

Ja, som de andre skriver så ligger dumpeprocenten på ca. 30 % ved den ordinære eksamen. Der har dog været enkelte eksaminer, hvor den har været oppe og sniffe mod de 50%. Det med at tandlægerne hiver op i dumpeprocenten gælder ikke i samme omfang mere. Ved sidste eksamen havde de faktisk en lavere dumpeprocent end medicinere (jeg er selv mediciner :slight_smile: )

“Ja, som de andre skriver så ligger dumpeprocenten på ca. 30 % ved den ordinære eksamen. Der har dog været enkelte eksaminer, hvor den har været oppe og sniffe mod de 50%. Det med at tandlægerne hiver op i dumpeprocenten gælder ikke i samme omfang mere. Ved sidste eksamen havde de faktisk en lavere dumpeprocent end medicinere (jeg er selv mediciner )”

Det passer nu ikke helt - check de offentliggjorte statistikker, som kommer efter hver termin.
De omtalte 50% udløste en gratis reeksamen for et par år siden, men tandlægerne dumper mere end medicinerne også i Basal humanbiologi…