Chance for sommerstart som 20-årig på KU?

Hej! Jeg har ansøgt til medicin ved KU, med foretrukken sommerstart. Jeg bliver 20 inden studiestart, og vil rigtig gærne starte nu til efteråret. Er der chance for at jeg kommer ind på sommerholdet eller kommer jeg til at havne på vinterholdet pga alder?

Nu så jeg dit opslag mht. studiejob, og her vil det jo være en kæmpe fordel for dig at få vinterstart, da jeg mener, at man må tage fadlkurset, når man er optaget på studiet - medmindre det har ændret sig.

Kurset er ret omfattende, særligt hvis man lige er startet på studiet, så det vil være rart for dig at få det klaret, så du kan have et job ved siden af studiet. Fordelen ved at blive FADL-vagt er selvfølgelig lønnen, men også at du selv skriver dig op til vagter, når du vil arbejde, så det er ret fleksibelt.

På Facebook i KU medicin jobbank kommer der løbende opslag fra almen praksis, men de fleste ser gerne at man har taget FADL-kurset.

Du kan læse mere om at blive fadlvagt her: https://fadlvagt.dk/

1 Synes om

Tak! Må man tage FADL-kurset om efteråret om man bliver optaget på vinterstart? Jeg skrev til dem for lidt siden og spurgte, men fik ikke noget svar. Jeg skal dog uandset flytte til København nu i August eftersom min kæreste er dansk, og jeg er da bekymret for at jeg så ikke vil få nogen kollegiebolig når jeg så begynder i februar, eftersom jeg så ikke vil kvalificere til studiestartslisten hvis jeg allerede har en adresse i kbh. Leje på det private marked vil jo tage hele ens SU og det bliver lidt svært økonomisk i længden.

På deres hjemmeside står der, at man skal vedhæfte indskrivningsbekræftigelse, når man opretter vagtprofil, så tænker umiddelbart, at du kan tilmelde dig, når du er indskrevet.

Mht studiebolig ved jeg ikke, om man må søge studiebolig fra august når man er vinterstarter, så der kan jeg ikke være behjælpelig.

1 Synes om

Med mindre, at FADL ikke har opdateret deres hjemmeside, så kan man ikke arbejde som FADL-vagt før end, at man rent faktisk er begyndt på 1. semester. Man skal være aktiv studerende, hvilket man ikke er, når man blot er indskrevet på studiet.

1 Synes om

Jeg er redd du ikke kommer inn på sommerstart, dessverre. Du må som regel være rundt 21 for det.

1 Synes om