Chancer for kv2 på AAU

Hej,

Jeg har de sidste to år forsøgt at komme ind på medicinstudiet, men uden held. Jeg håber virkelig at 24 er året hvor dette kommer til at ske. Mit fagsnit ligger på 10,8 samt har jeg 8 måneders erfaring som ufaglært klinikassistent hos en tandlæge, samt 1 år frivillig på et plejehjem med kun 4 timer månedligt og 1 år hos ældresagen 3 timer ugentligt. Jeg er godt klar over at AAU mest vægter decideret patientkontakt, fx plejehjem. Men jeg har da haft patientkontakt i arbejdet som klinikassistent. Hvordan tænker I mine chancer er for i år?

De lægger maksimal vægt på 12 måneders arbejde. Jeg har spurgt, om timeantal har betydning, og svaret er ja. Hvis man arbejder 30 timer om ugen på et plejehjem, vægter det højere end hvis man kun arbejder 20 timer om ugen. Men i forhold til klinikassistent, har jeg ingen anelse. Fordelen ved at have arbejdet på et plejehjem er, at man lærer kontakten mellem borgerne og deres pårørende. Man oplever også, hvordan det er at stå i en akut situation osv., hvilket er en fordel at have med sig i rygsækken, når man skal ud i praksis som medicinstuderende.

Så det er svært at svare direkte på dit spørgsmål - Men din drøm skal nok gå i opfyldelse

Jeg ville ringe til optagelsesvejledningen på AAU og høre dem ad. De plejer at være rigtig søde til at svare på spørgsmål og er også de bedste til at vejlede. Du kan jo høre dem, hvorvidt dit arbejde som klinikassistent sidestilles med et job på plejehjem. Hvis ikke det gør, ved du i hvert fald hvordan du kan øge dine chancer for at komme ind. :blush:

Held og lykke med det! Hvis ikke i år, skal din drøm nok gå i opfyldelse et andet, så længe du arbejder målrettet mod det.

1 Synes om

Jeg er enig med Med2023.
Det er optagelsesvejledning AAU: Optagelsesvejledningen - Aalborg Universitet (aau.dk)
Som bedømmer kvote 2 ansøgninger (og dermed ekstra aktiviteter) :wink:
De vil kunne give dig et langt bedre svar end nogen herinde.

Dit fagsnit er rigtig fint, så jeg tænker det nok skal lykkes. :slight_smile: