Dagens Medicin eller Ugeskrift for Læger?

Hvad skal man vælge abonnement på som stud.med? Jeg kan ikke lige lure hvad forskellen er? :blush:

Dagens Medicin er måske lidt bredere og henvender sig også til andre faggrupper end læger, eller??

Lytter med… :silly:

Mit svar: ingen af dem. Jeg klarede mig fint gennem studiet uden abonnement på nogle af de to. Ugeskriftets artikler har du elektronisk adgang til gennem statsbiblioteket (Århus) eller tilsvarende på de andre universiteter. Dagens medicin læste jeg i Medicinerhuset i Aarhus hvor der altid lå flere eksemplarer og flød. Jeg er sikker på det også findes på andre universiteter.

I dag modtager jeg begge. Dagens Medicin får læger gratis, Ugeskriftet følger automatisk med hvis man indmelder sig i Lægeforeningen. Jeg læser som regel altid Dagens Medicin - men meget ofte bladrer jeg bare lidt i Ugeskriftet og der kan være flere uger uden jeg læser en eneste artikel fordi de ikke er relevante for mit speciale. Dagens medicin er nemt fordøjeligt og har ofte debatter og interessante artikler om sundhedsrelevante/politiske områder, mens Ugeskriftet er mere videnskabeligt (og derved også sværere fordøjeligt).

Dagens medicin er gratis for medicinstuderende, så det kan vel aldrig skade :slight_smile:

Mig bekendt koster Dagens Medicin 430 kr/år når du er medlem af Fadl?

Webudgaven er gratis :slight_smile:

Dagens medicin er vel den danske lægestands ekstrablad, og UFL har den lidt mere reelle videnskabelige vinkel.
Er het enig med de andre punkter.

  1. Dagens medicin er gratis i webudgave - se ovenfor
  2. UFL kan du få brugernavn/password til via dit universitetsbibliotek.

mvh
L

Jeg har også klaret mig fint i 5½ år på studiet uden nogen af dem. Læste lidt hist og her i dagens medicin-webudgaven under konflikten mellem lægerne og regionerne, og der skuffede den mig så fælt at jeg ikke har læst den siden.