Dårlig karakter i gymnasiet

Hejsa! Jeg har regnet mit gennemsnit ud til at ca. være 5,6 ish. Dette er en MEGET dårligt snit og SDU kræver 6 i gennemsnit for at søge kvote 2. Jeg har desværre haft nogle omstændigheder som har været med til, at stå i vejen for at have fået et godt gennemsnit. Hvad gør jeg? Derudover det har i gode råd til hvordan kvote 2 prøven i KU. Håber i vil hjælpe :slight_smile:

Jeg er kommet ind på SDU med et gennemsnit på 4. Jeg ansøgte om dispentation i december og fik svar i løbet af februar, hvor jeg så kunne deltage i kvote 2 prøven på lige fod med alle andre

2 Synes om

Stort tillykke! Fedt du kom ind. Tror du jeg kan søge dispensation hvis jeg blandt andet lige har fundet ud af, at jeg har ADHD? Udover det, hvordan forberedte du dig? Har du nogle gode råd til hvordan man får et højt score?

1 Synes om

ved dsv ikke om ADHD er et grundlag, men jeg tænker helt sikkert at du burde søge alligevel, og ellers kan du altid prøve og skrive til SDU og hører, jeg fik dispensation pga depression i gymnasiet.
og tror nok mit bedste bud er at forøge læsehastigheden, det var i hvert fald der jeg forberedte mig mest