Dato for sommerstart 2010

Hej alle,

Jeg er en af de heldige, som er blevet tilbudt en plads på SDU via kvote 2. P.g.a. min alder har jeg god grund til at tro, at jeg bliver tilbudt en plads på sommerstart, så jeg ville høre, om der var nogle der vidste hvad dato det er? Jeg er nemlig ude at rejse p.t. og skulle jo gerne nå hjem i rette tid :slight_smile:

Mvh og på forhånd tak for hjælpen

  • Sarah

Hejsa Sarah.

Tillykke med optagelsen.

Jeg kunne forestille mig, at selve det faglige starter den 30. August eller 1. September. Inden da vil der nok være 3-4 dage med socialintroduktion. Sådan var det da jeg startede i sin tid. Men ved ikke om de måske har ændret det?

Men du skal i hvert fald helt sikkert nok får nærmere besked. Universitet er ret vilde efter at gøre alt for, at deres studerende får en god start og kan begynde rettidigt på studiet. :slight_smile:

Jeg synes jeg kan kende dit navn. Må jeg spørge hvor du er fra?

Og rigtig meget held og lykke på studiet. Det skal du nok blive glad for, det er overkommeligt. :slight_smile:

Hej Krone1

Tak for hjælpen og lykkeønskeningerne :slight_smile:

Jeg har skal ikke lige kunne sige, hvor du kender mit navn fra, da jeg jo ikke ved hvem du er? :wink:

Mvh sarah

Hej Sara!

Ring og du skal finde! :wink: Ej, kan godt se at internet er det letteste når man er ude i verden. Og desværre har SDU jo ikke oplyst noget på nettet… Men da jeg også regner med at skulle starte til sommer, som den gamle krage jeg efterhånden er, ringede jeg derud. Efter lidt stillen frem og tilbage var der en sød dame der kunne fortælle mig at intro starter d. 26. og studiet d. 1., mente hun. Dejligt med kontakt til andre der skal starte derude. :smiley:

Mvh Kristine

Hej Kristine

Ja, internettet er helt klart både lettest og billigst for mig lige p.t., så tak for svaret. Så ses vi forhåbentligt til den tid :slight_smile:

Mvh Sarah

Dejligt at få nogle datoer på:) Jeg er også en af dem der kom ind via kvote 2 (YEEAH) og regner også med at sku starte her til september da jeg er 26. Er der nogen der ved om der er statistikker over alderen på septemberstartere, for selvom jeg er ret sikker så ville det være rart med lidt tal at kigge på:)

SDU har skrevet i det vi har fået via nettet fra optagelse via Kvote 2 at alderen sidste år for sommerstart var 20,1 år. Men stiller mig tvivlende for om det holder stik.

For at slå det helt fast så har damen fra SDU ret. I starter d. 26. august, men der vil komme meget mere information engang i august så don’t worry :slight_smile:

MVH Andreas

20,1? Hmm…
Som 21,2 årig, kom jeg dog på vinterstart, men størstedelen er da også et år yngre - or so.