Det vidste vi jo godt

Kirurger er mest sexede

Iflg. en artikel i BMJ er mandlige kirurger mere sexede end andre læger. Højere, flottere og mere tjekket hår.

Så til alle de lavstammede psykiatere i striktrøje og pædagoghår, de småfede mandslinger af nogle praktiserende læger og de asexuelle infektionsmedicinere er der kun tilbage at sige: tøserne elsker et ordentligt stykke mandfolk i netundertrøje, som lugter af sved og legemsvæsker! 8)

Nyd det bare - det skal være dig vel undt.
Men siden du er ude med riven efter f.eks. psykiaterne, vil jeg lige sige, at dagens kirurger nedstammer fra slagtere og barberer såvidt jeg husker.
Det rimer lidt mere på neanderthaler end sofistikeret James Bond-type :lol:

Desuden så har jeg arbejdet et halvt år på en kirurgisk afd.
Det var en blanding af halv- og helskaldede ældre herrer og de lidt yngre - jah - der var måske en der var lidt “sexet”, men det var nu ikke p.g.a. udseendet, men fordi han var så pokkers flink en bagvagt.

Det sidste gør indtryk!

Men o.k. jeg giver mig - kirurg er ikke nogen dårlig scorereplik, hvis der så
bare også er en god personlighed som følger med :wink:

Nå ja, det er vel velkendt at kvinder gerne vil have en håndværkertype - hvad er så mere oplagt end en kødsnedker…

Personligt foretrækker jeg anæstesi - så kan man da bedøve folk :wink:

Det er helt korrekt. Dog vil jeg dog mene, at kirurgien har udviklet sig bare en lille smule siden dengang… :lol:

Til Martinello:

Men lur mig om ikke en subgruppe analyse af de 12 kirurger ville vise stor variation specialerne imellem.
Min umiddelbare fornemmelse er at Thorax- og neurokirurger scorer noget hoejere paa skalaen en urologer og proktologer…

Jo jeg synes, det er imponerende, at nogle vælger kirurgi. Jeg ved godt, at det er et krævende speciale.
Jeg syntes bare lige, kirurgerne skulle drilles lidt, siden psykiaterne skal omtales som “lavstammede i striktrøje og pædagoghår”.
Det kan godt være, at f.eks. psykiatri er et speciale, som stadig er i sin vorden på nogle områder og dermed ikke så prestigefyldt - endnu! - men til gengæld sker der såvidt jeg har forstået en rivende udvikling p.t., hvor man begynder at kunne dokumentere en lang række biologiske årsager til psykisk sygdom m.m. Og dermed kan det sagtens blive et højstatusspeciale i fremtiden.
Jeg synes lige kirurgerne skulle mindes om, at de startede som de rene slagtere, der gik rundt og bogstaveligt talt savede benene af folk i krigstid ude på slagmarken. Anæstesi var vist ikke rigtig opfundet endnu. Hvor mange der overlede den hårdhændede behandling…tjaaaahhhh
Man skal starte et sted. Kirurgien har på mange måder udviklet sig flot med mange minimalt invasive metoder osv.
Men vent nu lige og se, hvor flot psykiatrien kommer med efterhånden!
Så kan vi se, hvem der er mest sexet om nogle år!

Nu gik indlægget jo ikke på, hvilke specialer, der var mest sexede, men om hvor sexede de pågældende udøvere af specialerne måtte være.

Om hvem ved, det kan jo netop være, at det er den voldsomme kropsbehåring, primatskrigende og de barkede næver hos kirurgerne, som kvinderne falder i svime over.

Hvad det største turn-off hos de mandlige læger måtte være, skal jeg ikke kunne sige, men et par forsigtige gæt kunne være:

Anæstesilægen i sin orange indsatsjakke, der mere ligner en kommunalarbejder end en ambulancelæge.

Hjemmestrikkede psykiatersweatere i kække 70’er farver.

Geriateren med faldudredningsskema under armen og stor viden om voksenbleer.

[quote=“Martinello”:3ugt5teu]Anæstesilægen i sin orange indsatsjakke, der mere ligner en kommunalarbejder end en ambulancelæge.

Hjemmestrikkede psykiatersweatere i kække 70’er farver.

Geriateren med faldudredningsskema under armen og stor viden om voksenbleer.[/quote]

:lol:

Og Helene78 - det der med kirurger som savede benene af folk uden bedøvelse - det var jo ikke for at tilfredstille sit eget underholdningsbehov… :wink: Uden antibiotika og moderne behandlingsmetoder var en infektion ofte dødbringende for patienten, og det at save en ekstremitet af, hvor end barbarisk det lyder idag, var måske den bedste chanse man kunne give vedkommende… :roll:

Jeg tror de fleste specialer kan se tilbage på grufulde behandlingsmetoder som vi helst vil glæmme idag (og guderne ved at psykiatrien har sine skeletter i klesskabet) - men “vi” gjorde kun det vi troede var bedst - idag ved vi heldigvis bedre (???)…

jaja, vi skal vel have lov til at drille hinanden i al venskabelighed. Men det er da fuldstændig korrekt, at i gamle dage var en god kirurg en hurtig kirurg - og han skulle også helst være stærk, så han kunne holde offeret fast, mens han udførte proceduren. Nu om stunder skal kirurgen også være hurtig, men det er nok mere kravene til produktivitet, der spiller ind her. I dag har vi jo bedøvelæger til at pacificere patienterne :c8l:

George Clooney er vel også en form for læge… jeg synes de har placeret ham i en forkert kategori… Det er jo videnskablig mikmak … :stuck_out_tongue:

Patrick Dempsey er jo selveste Dr. McDreamy (i Grey’s anatomy), så han tæller også med på lægesiden :slight_smile:

Hugh Laurie er kendt som Mr House og Harrison Ford har tidligere også spillet doctor on the run, imens han ledte den enarmede-ty…morder. Så blev folk ikke sammenlignet med skuespillere der spillede læger? Har ikke lige læst artiklen igen.

Ahh du fangede en pointe der:

Conclusions Male surgeons are taller and better looking than physicians, but film stars who play doctors on screen are better looking than both these groups of doctors.

Ja o.k. - det er da i hvert fald en morsom beskrivelse af diverse speciallægers dresscode og image - eller mangel på samme.

Jeg må dog sige, at psykiaterne nok har et kæmpe uudnyttet potentiale her.
Selv om jeg ikke er helt blind for kirurgens charme, så er der også nogle, der ser en lille smule dumme ud i deres grimme smudsiggrønne hospitalstøj og så kalotten. Sidstnævnte skulle nok lige peppes lidt op hos et par moderne designere.

Jeg har godt nok aldrig mødt en psykiater i hjemmegjort hønsestrik, men jeg skal dog ikke sige, at det ikke eksisterer. Det har jeg simpelthen ikke tilstrækkelig videnskabelig belæg for at afvise.

Men hermed er pointen taget til efterretning hos UT. Psykiatere og andre lavstammede folkeslag bør hermed investere i deres dresscode og image.

Forestil jer lige en psykiater, der kommer gående i Armani- jakkesæt med
trendy frisure- uden kirurgkalot - velpudsede italienske lædersko osv.
Psykiaternes uudnyttede potentiale ligger netop deri, at psykiaterne har det privilegium ikke at skulle gå i uniform.
Så hvis specialet ville stramme sig lidt an så kunne det være…
Det samme gælder i øvrigt for de praktiserende læger.

Jeg håber så ikke, at denne perfekte udstråling skræmmer patienterne væk. Måske virker hønsestrik alligevel mere hyggeligt og trygt?