DINE erfaringer fra DIT universitet

Hej!

Jeg kunne godt taenke mig at hoere folks erfaringer fra deres respektive universitet.

Jeres kommentarer vil kunne bruges til at faa et lille indblik i, hvordan de forskellige universiteter fungerer, og ikke blot alle de rosenroede historier fra de forskellige universiteters hjemmeside.

Med venlig hilsen
Soeren

Hvad er det præcis for nogle erfaringer, du vil høre om?

apopov

For at ikke skulle skrive en masse der ingen interesse har, så ville det være godt hvis du skrev hvad du ville høre om… ellers kan jeg bare sige at “AU er det bedste, det kan igen tæske” :lol:

jo vi kan. vi kan gi jer buksevand.

Det bedste du kan gøre er at læse forummet igennem, Der er mange andre tråde som omhandler netop dette. Det er de færreste som har læst på to universiteter, endsige alle 3. Og dem som har har oftet skiftet ved kandidatdelen som er meget anderledes end bachelor delen.

Alle 3 steder har sine gode og dårlige sider. Jeg er ikke stødt på massiv kritik eller ros af noget sted.
Vælg efter hvor du gerne vil bo i 6 år og måske resten af livet.

Jeg vil gerne vide noget om de gode saavel som de daarlige erfaringer, som I har tilegnet Jer - altsaa, hvad I syntes, der er godt ved jeres studie, og hvad der er mindre godt. Som det ogsaa skrives i besvarelserne, saa har folk somregel kun laest paa et universitet. Det var egentlig ogsaa baggrunden for, at jeg skrev “DIT universitet”, men den gik vidst ikke direkte ind paa lystavlen. Det beklager jeg - jeg skulle have gjort det mere klart.

Rune -> Kan du paste nogle links evt?

Jeg ledte nemlig foerst efter saadanne indlaeg, men uden resultat… Derfor skrev jeg indlaegget.

/Soeren

Jeg kan underholde med, at jeg har hørt, at AU har det tredjebedste medicinstudium i Norden - kun overgået af Karolinska og et andet svensk universitet.

apopov

Det skal nok passe :bash: :bash:

spøg til side… som sagt har jeg kun gået på AU, men kan sige så meget at studiemiljøet er rigtigt godt… det er rigtigt fedt med et stort campus hvor alle studerende færdes på kryds og tværs og medicinerne har nogle rigtigt gode faciliteter med døgnåbne læsesale og computerrum + et stort sundhedsvidenskabeligt bibliotek med gode bibliotekarer. Der er mange muligheder for at være aktiv i de mange forskellige interessegrupper der er og mange (mener MANGE) fester 8) men det kan jo godt være at det er det samme de andre steder… jeg synes nu også man skal tænke på hvor gider man at være de næste 6 ( oftest 7-8 :wink: ) år, da man bliver glad for det ligegyldigt hvor man ender.