Dine ønsker til studmed.dk?

Siden er til for jer - jeg er kun interesseret i at siden bruges…

Hvad savner du på siden?

Hvad ville gøre du besøgte studmed.dk oftere?

Hvad kan jeg/vi gøre for at gøre siden mere synligt?

Hvad tænker du - del endelig dine tanker om studmed.dk

Det er ikke nemt at udvikle på noget - når der ikke er bruger feedback :slight_smile:

Det var desværre nødvendigt at skifte til en ny platform (det gamle blev hacket). Valget faldt på dette forumsystem - også bevidst for at gå tilbage til kerne i det oprindelige studmed.dk anno 2001 :wink: - nemlig forumdelen.

Som socialnetværksmedia er det umuligt at konkurrerer med facebook og lign. services. Desværre har facebook taget livet af mange fora. Heldigvis består studmed.dk da endnu. Jeg ser flere styrker ved et regelret forum.

Dermed ikke sagt jeg ikke er åben over for en udvikling af studmed.dk - det er jeg meget. Tid er dog et issue. I alle 17 år har jeg drevet studmed.dk frivilligt uden at få så meget som 1 kr for det (faktisk er det en udgift: server, drift og andet). Desværre er de IT tekniske kompetencer blandt læger og studerende meget begrænset, så jeg har stået meget alene med det. Så sidens udvikling er begrænset til min tid og ikke mindst evner. Tidligere har studmed.dk været hostet i php/mysql setup. Det mestre jeg som let øvet. Nu er jeg skiftet til Discourse, som kører på et helt andet sprog, så det er en noget større udfordring for mig at rode under kølerhjelmen.

Jeg ville meget gerne have oprettet følgende

  • boganmelder
  • anmeldelser af udstyr

Og jeg ved at discourse fint kan køre i kombination med f.eks. wordpress, så kunne man lave artikler i wordpress og brugerne kan kommenterer dem etc. Se f.eks. denne side:

Med forum

Så hvis der sidder nogle derude og tænker - det ved jeg da alt om - det vil jeg gerne hjælpe med, så tøv ikke med at kontakte mig :smiley:

Tak for råd.

Jeg er netop skiftet væk fra et klassisk LAMP miljø og nu kører jeg docker til at styre Discourse. Discource er nu OpenSource og ikke noget man skal leje. Man kan vælge en hosted service hos dem - men der har jeg købt mig en Vultr-server, som har den fordel at den kan man nemt skalerer og selv vælger location for server. Denne her er i Holland - da jeg nok får den bedste ping den vej rundt.

Udfordringen som jeg står i pt er, hvis jeg skal have mere end en app i Docker, så kører det pr port: standart 80, og hvis jeg skulle smide en wordpress oven i, så bliver det på en ny port. Jeg skal så finde ud af, hvordan jeg styrer at når man går til f.eks. forum.studmed.dk - så ender man i dettte forum og studmed.dk - er en forside med nyeste artikler og indlæg etc…

Det kræver vist at man piller i Nginx eller lign.

Dernæst kommer der hele setup at wordpress… Vi må se… :smiley:

Hej :slight_smile:

Du skriver at du gerne ville have siden mere synlig? Hvordan synlig tænker du? Tænker du på google, eller blandt medicinstuderne?

Der er også adsense, men det koster penge og det ser ikke ud til at der bliver tjent penge på side :slight_smile:

Mit indtryk er nu at siden er udemærket index’eret på google - jeg havde dog ikke noget imod at endnu flere studerende brugte siden :slight_smile: Den er jo primært tiltænkt og for jer studerende :smiley: