Dispens før forlængd tidsfrist?

Hvad har I før erfaringer med at få dispens før tidsfrist? Er på 5 sem og min tidsfrist før at bestå bachelordelen løber ud i augusti.Dvs kommer at mangel et semester.Min studievejleder siger hon er nesten helt sikker på at det gives dispensation og anbefaler mig til at ej ta 5+6 sem sammen.
Jeg selv føler mig meget stressed over at måske bli smidt ud …og undrar om mit valg at søge disp og nu kun lese 5 sem er det riktige.

Går man in på studienævnets referat av beslut i personsager viker det som få får dispensation.

Jeg kender ikke specielt noget til dispensationer på KU, men generelt om dispensationer for den slags ting (forlængelser af tidsfrister, 4. eksamensforsøg mv) plejer det at hedde enstemmigt fra studienævn, at de kun giver dispensationen, hvis man har en gyldig grund. Dvs at man skal være blevet forsinket af fx sygdom, rådsarbejde eller ligende ting - hvis man bare har sjoflet sit studie, er man dårligt stillet med hensyn til at få dispensationen… Det aller bedste er dog at få snakket med studievejledererne (som du også har gjort), og gerne få deres hjælp med en evt. ansøgning… I dit tilfælde, når din studievejleder anbefaler at søge dispensationen, og du ellers har en god grund til at være forsinket, så burde der næppe være de helt store problemer med at få dispensationen - specielt, hvis du kan beggrunde den med, at du ikke vil være i stand til at læse to semestre samtidig (hvilket vel næppe er realistisk…?)

ja…studievejledaren sa folk fået disp også kun fordi de simpelhen ikke har betsået sina eksaminer i tid…uden någon særlig grund…hun må ju veta hvad hun snakker om.Hun må ju ha bedømt det er større chance få disp en at bestå de to sem sammen då hun absolut anbefaler mig ta et sem nu og sedan søge disp.og jeg går ud fra hun ju vil råde mig til de bedste.

Man bliver bara så stressed over at ha den dær "dom " hængande over sig…Men må ju bare lese nu og vente.

Hej!
ja det er noget værre noget at have liggende i baghovedet og rumstere! Jeg kan prøve at berolige dig med at jeg kender indtil flere tilfælde af folk der har fået dispensation for tidsfrister (både 1. årsreglen og bachelorfristen) - også uden at der har været tale om større årsags-forklaring. (Jeg kan oplyse at der er en der har brugt 3 år på 4 semestre og endnu ikke er røget). Så der er absolut håb!
Det forekommer mig fuldstændigt uoverkommeligt og umuligt at tage både 5+6. semester på een gang!!! Og i værste fald dumper man dem begge om så står man endnu dårligere!!
Skynd dig helllere at får skrevet en god ansøgning til studienævnet, så du i stedet kan koncentrere dig om læseriet!
Held og lykke med det!

tack før svaret…det virker også som om det er som du skriver hvis jeg skall tro min vejleder…Håper i har ret!