Dispensation for 3. gangsregel?

Hej folkens.

Jeg var egentligt af den overbevisning at jeg skulle søge dispensation for 3. gangsregelen på både KU og SDU, men jeg er i den situation at jeg har været optaget på to bacheloruddannelser, den ene kun ganske kort, den næste som jeg startede på året efter har jeg gennemført. Desuden er jeg på en kandidatuddannelse som jeg ikke har færdiggjort.

Dvs
1 bachelor, droppet ud.
1 bachelor, gennemført
1 kandidat, ikke færdiggjort.

Både KU og SDU skriver “Hvis du har været optaget på to videregående uddannelser uden at afslutte disse…”. hvilket jo strengt taget ikke er tilfældet.

Er der nogen som ved hvordan det forholder sig? Ja, jeg kontakter selvfølgeligt både KU og SDU som det første mandag.

Ligeledes er jeg stadigt indskrevet på min kandidatuddannelse på CBS. Vil de mon løfte øjenbrynene over dette? Jeg beholder den så jeg har noget i baghånden, men ønsker strengt taget ikke at gennemføre den, efter at jeg har set lyset mht medicin, så får jeg at vide at det ikke går, så ryger den med det samme.

Har du lige fået tanken om at skifte til lægestudiet :slight_smile: ?
Det kan lade sig gøre men man skal overbevise at du ville kunne gennemføre studiet.

2 gange studieskift giver noget mørkt billede hos optagelsesudvalget altså som en potentiel ansøger !
Sats på KU og AAU
Held og Lykke

Der er ikke meget galt. Det er løbende kommet gennem de sidste ca 2 år gennem arbejdsrelateret indsigt i primært lægers forskellige arbejdsområder. Den største beslutning har været at tage springet, da jeg fylder 30 om kort tid.

Min studentereksamen er fra 2001, så med gennemsnitlige 13-skala karakterer kommer jeg næppe ind på AU og AAU.

Men hvorom alting er, så skal jeg ikke søge dispensation, da jeg netop ikke har to uafsluttede bacheloruddanelser bag mig, men en uafsluttet og en afsluttet.

KU bliver måske svær for dig, siden dine uddannelser er ikke videre relevante for faget. Har du noget andet arbejde der kan hjælpe med en kvote 2 ansøgning?

Eller er SDU nok dit mest realistiske bud.