Dispensation for supplering

Hej!

Sagen er den at jeg bliver færdig som BSc.psych her til sommer, men i den forbindelse har besluttet at jeg ikke vil forsætte på kandidatuddannelsen da jeg ønsker at starte på medicin (KU).

Jeg er imidlertid sproglig student, og har i den forbindelse kun mat B og ikke fysik B eller kemi B. Jeg mangler med andre ord mat A, fysik & kemi B.

Da jeg tidligere har studeret i udlandet og på min nuværende uddannelse har gennemført fag, som omhandler dele af pensum fra de tre listede fag, har jeg overvejet muligheden for at slippe for supplering.

Er der nogen, som har erfaring med dette? Jeg kan forstå igennem mit arbejde som studievejleder ved Institut for Psykologi, at der er tidligere studerende som med success har fået revideret deres manglende fag.

Jeg har selvfølgelig tænkt mig i januar at få lavet en vurdering af mine kompetencer så jeg ved, hvor jeg står, men det kunne være dejligt at høre om andre i lign. situation og deres erfaring med systemet.

Et andet spørgsmål som fylder i mit hoved, er at jeg i dette forår vil skulle skrive mit bachelorprojekt (+1 et lillebitte fag) og derfor ikke ved om et evt. suppleringskursus vil kunne fungere. Jeg kan forstå at man skal have afsluttet suppleringskurser inden 1. september og at man max må supplere 2 sommerkurser. Det betyder med andre ord, at hvis jeg ikke får godkendt mindst 1 af mine tidligere fag, vil jeg mangle supplering i ét. Er der nogle som har stået i lign. situation og fået suppleret i 2-3 fag henover forår+sommer samtidig med andre studier?

Det ville have været rigtig fedt, hvis man kunne få betinget optagelse til at starte i februar og at jeg så kunne supplere i sommeren/efteråret, men selvom lægevidenskab har studiestart 2x årligt, kan dette vel ikke lade sig gøre?