Jeg mangler svar på et enkelt eksamensresultat, men fristen for at søge dispensation for overstående er lige om lidt. Det er et fag på 10 ECTS, og jeg tænkte på om der er nogen der har fået det selvom det er 10 ECTS og ikke et 6. semester fag?
Krydser fingre for at du består!
Tror der kommer meget an på, hvilket fag der er tale om, hvor tidligt der er på BA, og om hvad “grunden” er til det - synes studienævnet kan være lidt “selektive” ift. dispensationer, og det giver ikke altid lige mening i mine øjne…
Men få sendt ansøgningen afsted - worst case, så afslår de den, best case, du er bestået, og så bliver den anulleret
Det er B10, så 5. semester fag. Men tak for det. De skriver også man skal argumentere for de faglige forudsætninger for at man kan består det, og jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal ja argumentere for det? Er det nok at det faktum jeg har bestået alt andet indtil videre?
Men jeg finder nok ud af noget.
Argumentér så godt du kan!
Tænker ( og det er frit mine egne tanker!!), at det er “lettere” at få dispensation, ved en ansøgning hvor man skriver:
"Har bestået alle eksamener i første forsøg, med minumim en karakter på 7, men var beklageligvis syg til B10, her er en lægeerklæring. ( det er ens faglige forudsætning + dokumentation) Min plan er at starte på Kandidaten, og så tage K1 + K2, og så B10 i sommerferien som re-eksamen. ( det er ens studieplan, for at komme godt igennem).
vs.
" Jeg vil rigtig gerne starte på kandidaten, jeg er igennem alle eksamener, på nær B10 som jeg er dumpet 2 gange, mine karakterer ligger som regel på 2 - 4, og størstedelen af eksamenerne er i 2. forsøg. Jeg tager B10 sammen med K1 . "