Hej Studmed!
Jeg står i den uheldige situation, at jeg desværre har valgt at sløse at smule i gymnasiet, og har et (for mig) fuldstændig uacceptabelt karaktergennemsnit på 5,9.
Jeg troede nu alligevel, at jeg havde mulighed for at søge ind på kvote to på SDU, da de der kræver 6,0, og jeg var overbevist om hurtigstart-bonussen var gældende, dette er desværre ikke tilfældet, og jeg står derfor med røven i vandskorpen og er 0,1 fra at kunne komme igang hvad jeg føler jeg er sat i verden for.
Der sidder altså uden tvivl et lyst hoved på mine skuldre, og jeg har altid været dygtig i skolen - omend en smule doven, så har det faktum, at jeg er flyttet hjemmefra sparket mig igang, og fået mig til at se verden i et HELT andet perspektiv.
Jeg har læst supplering i 2011, og har fået følgende karakterer, i følgende fag: Matematik C-A 12 skriftligt, mundtligt 10, Fysik C-B 7 mundtligt (I know, den smuttede…) og sidst Kemi C-B 12 mundtligt.
Jeg har altså udmærkede karakterer i mine suppleringsfag, og baggrunden for at kunne få en eventuel dispensation er delt op i 3, hvoraf en af disse er gode karakterer i supplerende fag - hvoraf mit endelige spørgmål kommer (sorry det tog så lang tid at komme frem til det ;))
Hvordan ville i strukturere en dispensationsansøgning? Jeg har ikke været i stand til at finde et udkast, og SDU.dk viser ikke meget information angående hvad ansøgningen måtte indholde, hvorfor jeg også umiddelbart er bange for at min ansøgning ville være et halv-hjertet skud fra hoften.
Naturligvis vil jeg gerne skrive en bragende ansøgning, men jeg har desværre ingen erfaring med hvad en sådan skulle indeholde, da den afviger fra en almindelig motiveret ansøgning, og kun må fylde en A4-side.
Er der evt. nogen som har en dispensationsansøgning liggende, som blev godkendt - og som jeg må tage et kig på?
Jeg vil gerne ligge min egen ansøgning op senere (måske i morgen), når jeg selv mener, at jeg kan være den bekendt, indtil da vil jeg utroligt gerne have bud på hvordan man kunne strukturere en.
Al hjælp modtages med kyshånd og roser!
Med venlig hilsen en (forhåbentlig) kommende studmed!