[quote=“Voha” post=86314]Hej
Jeg søger selv ind via kvote 2 i år, så ved ikke 100% hvad der virker. Dette er dog tredje år jeg søger ind, så jeg har virkelig gået i dybden med kvote 2 ansøgninger de sidste 3 år, så måske jeg kan være til hjælp alligevel
Maksimal længde på ansøgningen er 4800 tegn med mellemrum, fordelt over maksimalt 2 sider. Men jo kortere, jo bedre.
En velformuleret, kort ansøgning med “luft”, dvs at ikke alt er skrevet i en stor, sort blok, viser at du har overskud.
KU lægger stor vægt på at være studieegnet og klar til at læse et langt, krævende studie. Som dig, har jeg heller ikke en videregående uddannelse. Så gælder det om at overbevise dem, på en anden måde, at man godt kan læse.
Sørg for at dit CV er overskueligt og målrettet medicinstudiet. Så kan du spare plads i din motiverede ansøgning, for som du selv skriver kan du slippe for at forklare alt hvis de kan kigge i dit CV.
Jeg synes din disposition er meget fin. Den viser at du reflekterer over dine erfaringer og færdigheder og arbejder på at søge ind via kvote 2. At søge ind via kvote 2 er hårdt arbejde, det drejer sig om så meget andet end at bare skrive en motiveret ansøgning, og jeg synes din disposition viser at du brænder for dette. Du har også en hel del erfaring, så er det bare at finde ud af hvad du vil lægge mest vægt på. Stod det til mig, ville jeg lægge vægt på radiologikurset og dine praktik ophold, men som sagt er jeg ikke ekspert på dette og er ikke kommet ind via kvote 2, så det kan være at andre ville lægge vægt på noget andet.
Held og Lykke :)[/quote]
Tusind tak for svar!
Det er dejligt at få styr på længden, fordi jeg kunne virkelig ikke finde noget!! Og det er især også dejligt liiige at få lidt ros og konstruktiv kritik!
Må jeg spørge om hvad din baggrund er? Hvordan kan det være at DU lige netop søger kvote 2. Og ved man hvordan det kan være, hvis man bliver afvist? Er det på ens ‘baggrund’ eller er det på den motiverede ansøgning osv. osv?