Dokumentation ved Motiveret ansøgning!

Hej alle sammen…

Jeg er fuld i gang med at skrive min motiveret ansøgning, jeg er lidt i tvivl om hvilke dokumenter man skal vedlægge… ¨
Jeg havde tænkt at vedlægge:

  • Mit CV
  • Eksamensbevis
  • Bevis for min nuværende uddannelse

Kan ikke komme på flere, så hvis der nogen der har kendskab til flere ting.
Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af, hvor man kan se, hvormange point man har indsamlet, har ellers kigget på http://www.ku.dk….

Så hvis nogen kunne komme med den helt rigtige webside…

På forhånd TAK!!!

Du skal jo have beviser for alle de ting du påstår at have lavet. Fx kurser du har taget, steder hvor du har arbejdet, evt. arbejde i udlandet, praktikophold osv.

Du sender din ansøgning(KOT) og vedlægger alle de dokumenter(kopier) der skal tælle med. Den motiveret ansøgning skal også vedlægges. Du skal betragte den motiveret ansøgning som endnu et bilag.

Mht. point er der tale om minimumpoint fra 2006 som var krævet for at blive optaget.
Dem kan du ikke bruge til noget nu.

Eksempel på hvordan man gør det:

Ud af fx 1000 ansøgere tager man de 300 personer med flest point. Man har så 300 personer og udad dem vælger man de 130 personer der har de bedste motiveret ansøgninger! De får tilbudt en plads og takker de nej har man optaget andre på standby!

man kan max få 100 point og de point kan “tjenes” i flere kategorier fx enkeltfag, arbejde og højskoleophold. Hvert kategori kan max give 20 point og der er, ja fem kategorier!

Mange tak for de gode forklaringer, det r jeg blevet hel del klogere på… -Så vedlægger jeg alle mine dokumenter :smiley: