Dumpe alle eksamensforsøg

Hejsa.
Er lidt nysgerrig over hvad der sker, hvis man får brugt alle sine eksamensforsøg op, til et modul. Snakkede om det med en veninde, og er lidt nysgerrig om man bare bliver smidt ud eller hvad der sker. Jeg så nemlig også en skrive herinde at de har dumpet et modul og er derfor et halvt år tilbage end alle andre?? Det forstod jeg ikke helt.
Mvh cc

Hvis du dumper alle tre eksamensforsøg, så kan du søge om dispensation til at få et 4. eksamensforsøg.
Ift. dit sidste spørgsmål, så har de måske valgt at tage modulet om. Så bliver du bare forsinket med det modul. Alternativt kan du gå til eksamen i sommerferien eller gå til eksamen sammen med et andet modul for at undgå at blive forsinket.

1 Synes om

Hej! Jeg er ikke selv på medicin, men jeg er på biotek AAU 1. Semester (skulle være startet på medis, men jeg tog et andet valg… overvejer at tage medicin efter sommer i stedet). Jeg ved at på KMB (Kemi,.miljø, biotek) er der en reeksamen i februar, og ellers skal 3 forsøg bruges året efter. 4. Forsøg er svær at få, ifølge vores semesterkoordinator. Jeg har dog hørt fra ham at der har været nogen som brugte alle eksamensforsøg på de senere semestre og derfor måtte stoppe.

Jeg er sikker på at jeres sekretariat har svaret ellers, dem skriver jeg ofte til når der er noget. Men du skal nok klare den!

1 Synes om

Er du på sdu? Eller vor går du?

Har ikke dumpet en eksamen endnu :sweat_smile: men er også lige startet. Var bare lige nysgerrig over det.
Tusind tak for svaret :blush:

1 Synes om

Hvis det er mig du spørger, så går jeg på aau.

Det regnede jeg heller ikke med, siden vi ikke er ramt eksamensmåned endnu hehe. Og det var da så lidt, kan selvfølgelig ikke svare for medicin, men mange af de administrative ting er jo temmelig ens på tværs af vores institutter! :relaxed:

1 Synes om

Jeg skal søge et 4. forsøg

Mangler kun 5 eksamener tilbage såhhh

1 Synes om

Såfremt man kan dokumentere usædvanlig forhold såsom sygdom hos en selv, så vil man næsten altid få en 4 forsøg. Sygdom kan bl.a være angst, depression eller somatisk. Altså alt som kan have påvirket ens evner til at studere eller præstere til eksamen. Det skal siges, at jeg ikke taler af erfaring, da jeg ikke har været ud for at tage fire forsøg, men er bekendt med nogle, der har fået 4 og 5 forsøg på medicin.

2 Synes om

Så vidt jeg ved, ryger du ud. Men jeg er ikke 100%. Oooog kan ikke blive optaget igen, medmindre “forholdene har ændret sig markant”? Eller noget i den dur, generelt for universitets uddannelserne.