Dumpe B3 - Sommereksamen eller dobbeltmodul?

Hej

Jeg har netop dumpet B3 på SDU, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre - så jeg er på jagt efter erfaringer.

Jeg kan tage reeksamen til august, men vil, af flere årsager, gerne undgå dette:

  • Jeg har virkelig brug for sommerferien. Jeg er i forvejen brændt ud, og udsigterne til ikke at have sommerferie dræner mig allerede
  • Økonomiske årsager. Jeg har brug for at arbejde en del i løbet af sommeren, og det kan jeg ikke, hvis jeg skal læse op på B3 igen.

Grunde til at tage sommereksamen:

  • Kurset er i frisk erindring
  • Vores sæt i år var UHYRE svært (egen stikprøve pt. tyder på +50% dumpet), og man kunne håbe på, at det er justeret til august
  • Få det overstået, da jeg kunne forestille mig, at dobbeltmoduler trækker tænder ud.

Sidder der en, eller eventuelt flere, der vil dele deres erfaringer fra en lignende situation?

1 Synes om

Jeg ville personligt vælge at tage den i sommerferien. Sæt 2 uger af til din sommerferie til det, og så kan du arbejde/slappe af resten af tiden. Det er øv at gå med en reeksamen i tankerne, når man starter nyt semester :slight_smile:

2 Synes om

Hej!
Jeg står i samme situation, så jeg følger lige med her!

Ville også anbefale dig at tage det i sommerferien. Du burde kunne nøjes med at bruge ~3 uger på det, så der burde være tid til både afslapning og arbejde udover.

Dobbeltmodul trækker virkelig tænder ud og jeg ville kun gøre det som absolut sidste nødløsning. Især B5, som jeg gætter på, du ville læse det sammen med, er et virkelig hårdt modul og ikke oplagt til det.

1 Synes om

Tak for jeres input, jeg regner med, at jeg tager den til august.

1 Synes om

Jeg vil anbefale du følger undervisningen igen + tager nogle eksamensforberedende kurser målrettet faget. Fx Aspiri