Dumpet 1 semester, bekymret for næste

Hejsa
Jeg dumpede min eksamen i cellebiologi her på 1 semester, og da jeg var syg til genetik skal jeg op i begge her til august.
Jeg er utrolig nervøs for at jeg ikke består cellebiologi i næste forsøg, da jeg virkelig synes det er svært. Samtidig er det endnu mere uoverskueligt at jeg også skal op i genetik.

yderligere er jeg ret bekymret for næste semester og tanken om hvordan jeg overhovedet skal kunne bestå anatomi fylder vildt meget, nu når jeg dumpede cellebiologi.

Nogle der eventuelt har nogle gode råd til en nervøs, snart 2. semester studerende?

Kære Katrine,

Det er helt forståeligt, at du synes, at det er en svær situation, du står i. Du skal dog huske på, at du er ikke den første og heller ikke den sidste, der står i det her - hvis det på nogen måde trøster lidt. Du skal også huske på, at du har nu over halvdelen af juli og det meste af august til at forberede dig. Den bedste måde at klare det her på er, efter min mening, at starte med at sætte bekymringerne om 2. semester til side. Jeg forstår også, at det kan være svært, men husk, at det ikke hjælper at bekymre sig om 2., når 1. ikke er klaret endnu.
Dernæst er det en rigtig god idé at høvle opgaver igennem, forstå teorien bag i dybden (i begge kurser) og gerne finde én, der er i samme båd som dig - eller noget der minder om. Dvs. find frem til personen selv og/eller skriv i årgangens fb-gruppe angående det, at du søger nogen at læse sammen med.
Ift. konkret cellebio, så vil jeg sige, at det vigtigste er at forstå og gennemgå alle celleprogrammerne grundigt, lave alle opgaverne igen, lave alle eksamenssæt og parallelt med det træne nogle flashcards. Der er nogle gode flashcards på Quizlet, hvis man bare googler en bestemt holdtime, så kan man snildt finde noget godt.

Jeg håber det bedste for dig!

4 Synes om