Dumpet biokemi AU 3 semester

Hejsa
Jeg står i den ærgerlige situation, at jeg har dumpet min eksamen i biokemi her på 3. semester. Jeg følte mig virkelig godt forberedt og synes jeg havde gjort mit bedste. Alligevel endte jeg med et 00 og var et stykke fra at bestå.

Er der måske nogle der har lidt gode tips og tricks til at knække koden til faget? Jeg har i perioden op til eksamen både lavet gamle eksamenssæt og svære holdopgaver + gennemgået forelæsninger og kørt anki.

Håber der er nogle af jer som måske har lidt råd jeg kan tage med mig videre til læsningen op mod reeksamen

Jeg ville tage fat i en af underviserne, evt. hvis du kan finde frem til hvem der har rettet din besvarelse, så du kan få noget feedback og blive sporet ind på, hvad du skal arbejde videre med. Det ved jeg at flere medstuderende har gjort og fået meget ud af.
Ellers synes jeg, at det du har gjort lyder fornuftigt! Men hold noget sommerferie og så skal det sikkert nok gå i andet forsøg! Husk også at tage til reeksamensmøde, det skulle være nice lige at finde en læsemakker der og få styr på det praktiske omkring tilmelding til re. Held og lykke!

1 Synes om

Hej med dig,
Jeg er ked af at du har dumpet:( Det overrasker mig meget også, for det lyder som om du havde en god forberedelse før eksamen. Måske bør fokus være at gennemgå alt grundigere - alle lektioner, forelæsninger og holdtimer. Ankikortene var ikke gode til det her semester synes jeg, så jeg vil ikke lægge fokus der, hvis jeg var dig.
Også, lav alle eksamenssæt. Selvom opgaverne ikke så ofte går igen, så er tankegangen i hvad de forventer vigtig at gennemskue.
Pøj pøj med det:)

1 Synes om

Nu læser jeg selv på KU, men lige netop biokemien har jeg haft størst udfordringer med, og det tog mig adskillige forsøg at endelig bestå eksamen. Hver gang følte jeg mig godt forberedt, men det var først her til mit seneste forsøg, at jeg for alvor “dykkede ned i” biokemien, og den væsentligste forskel her var bogen Vibekes Biokemi - den er simpelthen uundværlig, og jeg måtte erkende, at jeg forinden simpelthen ikke har haft et begreb om biokemi.

Jeg læste ikke bogen fra ende til anden, men brugte den som et opslagsværk, når jeg havde brug for uddybende viden, hvilket jeg hurtigt fandt ud af, at jeg behøvede på stortset hele pensum.

Nu ved jeg ikke, hvordan jeres eksamen er tilrettelagt, men hvis du har brug for yderligere fif, så sig endelig til!

3 Synes om