Dumpet for mange gange?!

Hej studmed,

Jeg er en medicinstuderende på KU, der skal til at begynde på 5.semester. Jeg har bestået alt i løbet af de foregående semestre (humanbiologi, cellevæv, 3.semester, metodefag, mave/tarm/lever, tpk, tko, sundpsyk), men jeg har desværre formået at dumpe til genetik 3 gange.

Nogle her der ved hvad proceduren er når man har dumpet de antal forsøg man har? Hvad skal man gøre? Nogle der har været i samme situation som mig før? Er de lempelige med at give et forsøg mere, når man nu er næsten bachelor og har været studieaktiv og har bestået det hele og været til alt obligatorisk undervisning?

Hilsen en bekymret studerende

Du skal søge en dispensation for at få lov til at tage eksamen 3. gang. For det meste går dispensationen igennem, når man som du har bestået alt andet :slight_smile: Så der skal du bare tage det roligt.

Til eksamen, sæt dig lige ned en gang og tænk over hvad det er der går galt. Er det fordi du ikke kan finde ud af faget? (Hvilket jeg tvivler) eller er det fordi du ikke får øvet nok på de eksamensopgaver? (Hvilket er muligt). Jeg tror det er meget vigtigt, at du får problemet på det rene, så du kan arbejde videre med det. :slight_smile:

Held og lykke

PeterR, jeg tror ikke du skal bekymre dig, jeg klarede først genetik i femte forsøg, og havde ikke nogen ekstraordinær forklaring. Bare skriv tingene som de er i ansøgninger, og fortæl evt hvad du vil gøre anderledes næste gang, som sandsynliggør at det lykkes at bestå eksamen for dig.
Bare mine 50c.

P.