Dumpet i fordøjelsessystemet og metabolisme

Hej Alle

Jeg har desværre dumpet mit 2. forsøg i kurset fordøjelsessystemet og metabolisme (tidl. mave-tarm). Jeg har vitterligt forsøgt ALT: anki, ninja nerd, læse fra eksamensopgaverne, noter, videoer, tegne, visualiser, huskeregler… you name it!, men alligevel når jeg er til eksamen, er der informationer som glemmer og ikke kan koble sammen. Jeg troede jeg havde den i 2. forsøg, men det var desværre ikke nok for at bestå.

Jeg vil derfor høre om nogen har stået i samme situation som mig, og hvad de gjorde for at bestå? Og om nogen har erfaring med at læse til fordøjelse under endo?

På forhånd mange tak.

Nu ved jeg ikke om eksamen kan sammenlignes med den gamle mave-tarm-levers ditto, men jeg tænker at du skal identificere hvor det er det går galt. Er det bredt over hele pensum at der er for mange huller, eller er det specifikke emner der volder problemer. På MTL-kurset var især biokemien og regulering af metabolismen det der tvang de fleste i knæ. Er det også sådan på den nye ordning?

Jeg står i præcis samme situation, og er nu forhindret i at starte på 5. semester om 10 dage. Har også prøvet alverdens ting - Ninjanerd, anki, alle eksamenssæt, emneopdelte, SAU slides, læsning osv. Synes det var en håbløst uretfærdig reeksamen, hvilket også afspejles i at 42% af fremmødte er dumpet. Sidder selv med en følelse af at have haft godt styr på pensum da jeg mødte op, og alligevel være helt tabt ift. det sæt. Ved ikke hvad jeg kunne have gjort anderledes. Så kort sagt, jeg har ingen tips men du er ikke alene!

Fedt at det fungerede for dig! Lavede du sættene flere gange?

Jeg tror eksamen minder meget om den gamle. Og ja, biokemien er nok også den der er mest kompliceret, men alle tre dele har et stort pensum, og selvom jeg forsøgte at dække hullerne, fungerede det ikke :confused:

Mange tak for at dele din oplevelse, og er glad for jeg ikke er den eneste, der har det sådan!! Øv, at du er forhindret i at starte på 5. synes godt nok det er en skør regel.

Tak for at dele! Jeg har også forsøgt at lave nogle emneopdelte eksamens spørgsmål og eksamenssæt, men synes det svært at finde et mønster, fordi spørgsmålene er så forskellige og svært at huske besvarelsen til dem, man fik forkert…Men det kunne være man bare skal have den fulde fokus på eksamenssættene, så det vil jeg forsøge. Har du egentlig taget et aspiri kursus eller hørt om det anbefales i MT?

Hej coolbeans, har lige været i samme situation som dig, endda til samme eksamen. (Fysiologiopgaverne var bestemt også svære denne gang) Jeg vil sige at det helt sikkert er vigtigt at have stor faglig ballast i både biokemi og (tildeles også anatomi) da det er meget store dele af pensum. Jeg mener at der engang gik rygter om at man ikke kunne dumpe på fysiologi alene, omend det selvfølgelig også er meget smart at kunne. Aspiri biokemi vidoer er gode til at slå de basale principper på plads, men man kommer ikke udenom at skulle grinde virkelig mange biokemi eksamensopgaver og sæt, og så bruge Vibekes (eller nu den nye landt og greve) lærebog som opslagsværk da der er mange ekstra informationer, som man skal bruge til beregnininger der 100% kommer til eksamen og ikke kan findes i et kompendie. Tror honestly også jeg var dumpet havde jeg ikke brugt lærerbogen.